۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۱۷۸۹
رئیس دامپزشکی شهرستان البرز:
رئیس دامپزشکی شهرستان البرز گفت: با آغاز عملیات مایه کوبی علیه تب برفکی در شهرستان البرز پیش بینی می شود ۶۰ هزار راس دام سبک و۱۰هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، علی آقاجان نیا معلم در این باره گفت: با توجه به جمعیت ۱۰ هزار رأسی دام سنگین روستایی گاو و گوساله و۶۰ هزار راسی دام سبک شامل گوسفند و بز در این شهرستان و تعداد نیروی انسانی شاغل در بخش دولتی و خصوصی، دوره چهل و پنج روزه برای انجام عملیات واکسیناسیون در نظر گرفته شده که با همکاری دامداران در این مدت انجام شده و به اتمام خواهد رسید.

آقاجان نیا معلم با اشاره به تعدد واکسنهای دامی مورد نیاز تصریح کرد: در طول سال واکسنهای مختلفی برای ایمنی دامها مورد استفاده قرار می گیرد که در این راستا با توجه به اهمیت بیماری تب برفکی که یک بیماری ویروسی و به شدت واگیر در بین جمعیت دامی است عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: با اقدامات پیش بینی شده امیدواریم عملیات مایه کوبی در مدت تعیین شده با موفقیت به پایان برسد.

معلم در پایان از روستاییان و دام‌داران روستایی خواست با رعایت ضوابط بهداشتی از قبیل ضد عفونی و سم‌پاشی جایگاهِ دام و آهک پاشی و جلوگیری از تردد دامها به دامداری‌ها و جایگاههای نگهداری دام، نسبت به کنترل این بیماری و جلوگیری از وارد شدن خسارت اقتصادی ناشی از آن اقدام کنند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر