۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۷۷۷
رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری:
رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود نیمه نخست امسال ۱۹ میلیون دز واکسن p.p.r در چهارمحال و بختیاری تولید شود.

حمید کُهران اظهارداشت: واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک به نام p.p.r از سال 2009 مجوز تولید گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود نیمه نخست امسال 19 میلیون دز از این واکسن تولید شود، افزود: این واکسن از سال 2013 با 2 میلیون دز وارد بازار و سال گذشته 15 میلیون دز تولید و روانه بازار شد.

رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حدود 90 درصد واکسن‌های دام سبک و سنگین کشور در مؤسسه رازی تولید می‌شود که واکسن طاعون گاوی و تب برفکی از جمله این واکسن‌ها است.

کُهران با بیان اینکه این مؤسسه در زمینه تولید واکسن آبزیان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: 40درصد واکسن طیور کشور از جمله واکسن آنفولانزا و نیوکاسل در این مؤسسه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از چندین دهه گذشته واکسن‌های نیوکاسل، آبله، برونشیت، واکسن طیور در ایران تولید می‌شود، گفت: واکسن گامبرو از واکسن‌های با اهمیت برای طیور است که در این مؤسسه تولید می‌شود، این واکسن تمام استانداردهای جهانی را دارد.

رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 91 نمایندگی مؤسسه رازی در استان فعال شده است، تصریح کرد: این مؤسسه از سال 91 تاکنون در زمینه تحقیق، پژوهش و تولید انواع واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک پزشکی و دامپزشکی در حال فعالیت است.

کُهران خاطرنشان کرد: 93 نوع واکسن، سرم‌های درمانی و سایر فرآورده‌های بیولوژیک از جمله 7 واکسن از 9 واکسن اجباری کودکان است که در این مؤسسه تولید می‌شود.

وی گفت: این محصولات شامل واکسن دیفتری، کزار، سیاه سرفه، سرخک، سرخچه، اریون و قطره فلج اطفال است.

رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در 15 سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در کشور مشاهده نشده و این نشان دهنده کیفیت واکسن فلج اطفال مؤسسه رازی است

کُهران گفت: این نمایندگی اشتغال 6 نفر را به صورت مستقیم و 50 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است و سالانه 4.5 میلیون دز واکسن دام در 22 مرکز دامی و 3 مرکز خرده فروشی طیور و 2 مرکز کیلیسین توزیع می‌شود.

رئیس مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری افزود: مؤسسه رازی دارای 6 شعبه در شهرهای اهواز، شیراز، مشهد، اراک، مرند و کرمان بوده و در سایر استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری، نماینده فروش دارد.

کُهران بیان کرد: واکسن نیوکاسل کلون از واکسن‌های با اهمیت کشور است که 6سال مراحل تحقیقات و تولید آن طول کشید و اواخر سال گذشته به تولید انبوه رسید.

مدیر کنترل کیفیت فرآورده های مؤسسه رازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تولید واکسن نیوکاسل ادامه داد: واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما از اواخر سال گذشته مجوز تولید دریافت کرده که این واکسن برای مرغ بومی استفاده می‌شود.

وی افزود: این واکسن در تجارت بین‌الملل مطرح است و بعد از تولید انبوه اواخر سال گذشته وارد بازار شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر