۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۱۷۵۴
فرماندار نقده گفت: عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم است که باید به طور جدی توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.
مرتضی فرامرزی روز پنجشنبه در کارگروه پدافند غیرعامل این شهرستان اظهار کرد: به حداقل رساندن خسارات حوادث غیرمترقبه با توجه به زیرساخت‌ها و رعایت قانون در امر ساخت‌ و سازها از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی افزود: تجربه ثابت کرده است که بیشترین خسارت در حوادث غیرمترقبه متوجه ساختمان‌ها و بناهایی است که به ‌صورت مستحکم ساخته نشده‌اند.
فرامرزی افزود: فرهنگ‌سازی در این خصوص و آموزش افراد جامعه با نحوه مقابله با حوادث غیرمترقبه باید در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران این امر قرار گیرد.
فرامرزی اضافه کرد: امروز اهمیت آموزش در جهت پیشگیری از بروز خسارات سنگین در زمان حوادث و سوانح غیرمترقبه بر کسی پوشیده نیست و مسئولان باید با برنامه‌ریزی جامع در خصوص آموزش شهروندان تلاش کنند.
وی گفت: زمان بروز حوادث و سوانح غیرمترقبه مشخص نیست و فقط آمادگی و آموزش کافی در پیشگیری از خسارت در سوانح و حوادث مهم است.
فرامرزی افزود: باید از سطح مدارس نسبت به فرهنگ‌سازی و آموزش پدافند غیرعامل در جامعه اقدام کرد.
در ادامه این جلسه اعضای کارگروه‌های مختلف به مشکلات و موانع برنامه‌ریزی در زمینهٔ پدافند غیرعامل اشاره و یکی از مهم‌ترین موانع را کمبود بودجه و اعتبارات در این زمینه عنوان کردند.
شهرستان نقده با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 100 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر