۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۲۱۷۴۸
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خمینی‌شهر:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نشان دادن قدرت در حوزه نظامی جنگ‌طلبی نیست بلکه ارائه قدرت برای ایجاد بازدارندگی است و نمایش گذاشتن شهرهای موشکی در رسانه ملی بخشی از به نمایش گذاشتن اقتدار و بازدارندگی است.

به گزارش فتن، سردار غلامرضا جلالی شامگاه جمعه در گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس این شهرستان اظهار کرد: برخی افراد در استراتژی دشمن قدم می‌زدند و هرکسی که در استراتژی دشمن قدم بردارد جز دشمنان ما محسوب می‌شود؛ هر چند در گذشته انقلابی باشد و سوابق انقلابی خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امام راحل بارها فرموده‌اند ملاک حال افراد است، افزود: افرادی بودند که در زمان پیامبر با شمشیر خود در صدر اسلام می‌جنگیدند و در زمان ولایت حضرت علی (ع) برای او شمشیر کشیدند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: هر کسی بگوید ما موشک دفاعی و نظامی نمی‌خواهیم، حرف دشمنان را تکرار کرده و همراه با ‌آن‌هاست.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز بخش عمده‌ای از مولفه‌های قدرت در کشور ما موجود است، اذعان کرد: باید در بخش فرهنگی اجتماعی انسجام کشور را تقویت و حفظ کنیم و هر چقدر دودستگی و اختلاف بین ما باشد، نشانه ضعف ما محسوب می‌شود.

جلالی بیان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای نظام ما تولید صنایع موشکی و صنعت دفاعی است و امروز در کشور موشک‌های صددرصد ایرانی و بومی ساخته می‌شود که تمام برنامه دفاعی کشور را پاسخگو است.

* نشان دادن قدرت ما نشانه جنگ‌طلبی نیست

وی با بیان اینکه امروز ارتش، سپاه و بسیج با انسجام رزمایش قدرت خود را به دنیا نشان می‌دهند، تصریح کرد: نشان دادن قدرت حوزه نظامی ما نشانه جنگ‌طلبی نیست و ارائه قدرت ما در راستای بازدارندگی دشمنان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: اگر امروز از طریق رسانه ملی بخشی از توان موشکی و دفاعی ما در قالب شهرهای موشکی پخش می‌شود، حکایت از نشان دادن بخشی از قدرت نظامی ماست.

وی تاکید کرد: طبق آیه قرآن و دستور الهی ما موظف هستیم توان قدرتی و دفاعی خود را افزایش دهیم تا دشمنان از ما هراس داشته باشند و از ترس به ما حمله نکنند.

جلالی با اشاره به اینکه بازدارندگی دشمن نشانه درک متقابل است، ابراز داشت: تولید و انباشت نظامی یک تکلیف انقلابی است و باید هر آنچه در توان و استعانت‌مان وجود دارد برای تقویت قدرت سخت نظامی و دفاعی بکار گیریم و ارتقاء دهیم.

وی متذکر شد: امروز یکی از کشورهای همسایه خود را در امور کشورهای دیگر دخالت می‌دهد ولی کشور ما متهم به دخالت در امور کشورها می‌کند؛ آن‌ها باید درکی درست از قدرت دفاعی و نظامی داشته باشد و اگر درک درست از دفاع و قدرت ما نداشته باشد قطعا به ما حمله نظامی خواهد کرد.

* نشان دادن قدرت واقعی ما مانع حمله دشمن می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه احساس ضعف کشور ما برای صدام عامل اصلی حمله او به کشور ما بود، بیان داشت: اگر می‌خواهیم دشمن از ترس قدرت ما حمله نکند، باید قدرت به معنای واقعی خود را نشان و بیان کنیم.

وی عنوان کرد: قدرت نرم خارج از نیرو و توان نظامی محسوب می‌شود و اتحاد، وحدت و اعتقاد همه اقوام کشور به یک کشور واحد نشانه قدرت نرم نظام ماست.

جلال بیان کرد: مواضع ولی فقیه و مقام معظم رهبری به عنوان یک مولفه قدرت برای ما محسوب می‌شود و وجود رهبری واحد در کشور بخشی از قدرت نرم ماست.

وی با بیان اینکه امروز همه دنیا به قدرت مقام رهبری پی‌برده و تشخیص داده است، گفت: کسانی به مواضع مقام معظم رهبری انتقاد و اعتراض دارند یا ایشان را تضعیف می‌کند که در استراتژی دشمن قدم می‌زدند.

*بخش عمده‌ای از اقتدار امروز نظام مربوط به جایگاه مقام معظم رهبری است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اقتدار امروز نظام مربوط به وجود و جایگاه مقام معظم رهبری است و سر انگشتان مقام معظم رهبری اگر به هر سمت و سوی باشد همه ما باید به آن سمت نگاه کنیم.

وی افزود: هیچ شخصیتی در کشور اعم از عالم، مرجع و فرمانده قانونا و شرعا مجاز نیست بر خلاف مواضع مقام معظم رهبری حرکت و عمل کند و هرکسی قدرت مقام معظم رهبری را متزلزل کند به کشور ضربه زده است.

جلالی با تاکید بر اینکه اسلام ناب محمدی بخشی از ایدئولوژی قدرت نرم ماست، گفت: نباید بگذاریم شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما آسیب ببیند.

وی بیان داشت: واقعه عاشورا برای ما یک مولفه قدرت محسوب می‌شود و ما با اتکاء از فرهنگ عاشورا از نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم.

* هر انقلابی که به دنبال ثروت اندوزی باشد، انقلابی نیست

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان داشت: اگر می‌خواهیم پاسداشت خون شهدا باشیم باید با برگزاری یادواره‌های شهدا و حمایت از کنگره شهدا به تقویت قدرت نرم کشور کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم از اقتدار و قدرت سخت کشورمان دفاع کنیم باید از مولفه‌های قدرت نرم نظام هم دفاع کنیم و اجازه ندهیم هیچ کس به مقام معظم رهبری نگاه چپ کند.

سردار جلالی با بیان اینکه فصل‌الخطاب بودن مواضع رهبری برای ما نقطه قوت است اظهار کرد: هر انقلابی که امروز برای خود ثروت‌اندوزی کند و جز طبقه اشراف کشور شود، دیگر انقلابی نیست حتی اگر آن فرد در گذشته انقلابی بوده باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر