۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۳۷
سمینار اجرایی کردن مبحث 21 ویزه رابطین پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی
سردار حیدری معاون استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور به تبیین مفاهیم پدافند غیرعامل و نقش رابطبن دستگاههای اجرایی در نهادینه کردن مفاهیم پدافند غیرعامل پرداخت.

سردار حیدری در سمینار یک روزه رابطین پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تاریخچه پدافند غیرعامل به تبیین محورهای پدافند غیرعامل پرداخت و گفت : امروزه تمرکز دشمن بر مولفه های جدید همانند جنگ اقتصادی، جنگ سایبری و جنگ بی قاعده است. وی با شارره به وضعیت استان آذربایجان شرقی افزود:

باید در استان آسیب ها رصد و شناسایی شوند و تمام طرح ها به پیوست پدافند غیرعامل مجهز شوند. سردار حیدری افزود: وقتی به بیماری های دست ساخته همانند تب کریمه، زیکا، ابولا و ... نگاه می کنیم اهمیت پدافند زیستی بیش از پیش مشخص می شود. دشمن می خواهد با ابزار دست ساخته به عملیات روانی دست بزند و پدافند غیرعامل باید این عملیات را خنثی کند. سردار حیدری باتببین سناریوهای دشمن علیه کشورمان افزود: امروز باید در حوزه غذایی، دارویی، مواد آرایشی و ... دقت بیشتری به خرج داد چرا که یکی از سناریوهای دشمن در حوزه زیستی از این طریق می تواند عملیاتی شود.

حیدری افزود: تبریز یک شهر صنعتی است و باید تهدیدات یک شهر صنعتی تبیین و بررسی شده و راهکارهای مقابله با آن بیان گردد. وی در خصوص پدافند کالبدی نیز گفت: در این زمینه باید به استحکام سازی،مبحث 21 و 215 و نیز ساختمانهای چند منظوره مد نظر باشد. ایستگاه مترو تبریز نیز باید طوری طراحی شود که الزامات 50 سال آینده در آن منظور شود. همچنین باید زیرساخت های حیاتی آنالیز شود و تهدیدات و آسیب های آن نیز شناسایی گردد.

معاون استانهای پدافند غیرعامل افزود: به اذعان دشمنانمان در تأسیسات هسته ای الزامات پدافند غیرعامل رعایت شده و همین امر یأس و سرخوردگی آنها را باعث شده چرا که نفوذ به آن را غیرممکن می دانند.

وی در خصوص پدافند سایبری نیز افزود: حملات سایبری امروزه جزو بحران های کشورهای حاضر است و خوشبختانه ایران جزو قدرت های سایبری جهان است. ایشان همچنین به تبیین پدافند اقتصادی پرداختند و گفتند: نسخه شفابخش پدافند اقتصادی اقتصاد مقاومتی است. باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

سردار حیدری افزود: بیشتر سناریوی دشمنان علیه کشور ما در حوزه پدافند عمومی و مردم محور رقم می خورد و هدف آن جدایی مردم از حاکمیت است. وی با اشاره به موج سواری شبکه های بیگانه روی مسائل اجتماعی گفت: هدف بیگانگان ایجاد اختلاف بین مردم و حاکمیت، ایجاد تشتت و در نهایت جنگ روانی و تضعیف امنیت روانی کردم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر