۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۷۲۹
مهمترین چالش کهگیلویه وبویراحمد با وجود 11 میلیارد مترمکعب روان آب تامین آب کشاورزی ، صنعتی و آشامیدنی است.
سید موسی خادمی روز پنجشنبه در کارگاه سد تنگ سرخ در آیین استقبال از وزیر نیرو درکارگاه سد تنگ سرخ در گفت وگو با خبرنگاران،نیازهای آبی این استان در بخش کشاورزی را حدود دو میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: سیاست های انقباظی وزارت نیرو توسعه عمرانی واقتصادی این استان را دچار مشکل کرده است. 

وی تصریح کرد: در سه دهه گذشته طرح های بزرگ تامین آب از منابع غنی آب این استان اجرا نشده و تخصیص آب برای نیازهای کشاورزی در نظرگرفته نشد که این امر اینک به یک مشکل بزرگ برای مردم ومسئولان تبدیل شده است. 

خادمی با بیان اینکه از منابع آب کهگیلویه وبویراحمد استانهای پایین دست استفاده می کنند، برلزوم توجه وبرنامه ریزی مسئولان وزارت نیرو به اختصاص آب به کهگیلویه وبویراحمد و نیز شتاب بخشی طرحهای تامین آب در دست اجرای آن تاکید کرد. 

وی ساخت سد تنگ سرخ را یک پروژه مهم برای توسعه عمرانی و تامین بخشی از نیازهای آبی دو استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد دانست وافزود: این سد 190میلیون مترمکعب آب را سالانه تنظیم خواهد کرد. 

استاندارکهگیلویه وبویراحمد اظهارد اشت :120 میلیارد ریال تاکنون برای این سد هزینه شده است. 

وی برلزوم همکاری وزارت نیرو برای شتاب بخشی اجرای این طرح تاکید کرد. 

خادمی بیان کرد: از آب سد 33 میلیون مترمکعب برای مصارف زیست محیطی ، 42میلیون مترمکعب برای کشارزی بویراحمد دنا، 17میلیون میلیون متر مکعب مصرف صنعتی بویراحمد،25میلیون مترمکعب آب آشامیدنی یاسوج و 72میلیون مترمکعب از آب این سد برای تامین آب آشامیدنی شیراز اختصاص یافته است. 

استاندارکهگیلویه وبویراحمد افزود: برای ساخت سد تنگ دو هزارو 500میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امروز دربازدید وزیرنیرو، شتاب بخشی روند این پروژه بررسی خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر