۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۱۷۲۷
مدیر مؤسسه رازی در چهارمحال و بختیاری:
مدیر کنترل کیفیت مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳ واکسن تب برفکی و آبزیان توسط مؤسسه راضی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

محمد عبدالشاه امشب در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این مؤسسه از سال 91 آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: مؤسسه راضی زمینه اشتغال 56 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه سالانه 4 میلیون و 500 دوز واکسن را در استان توزیع می‌کند، افزود: مؤسسه راضی 4 میلیون و 500 دوز واکسن را در 22 مرکز دامی، 3 مرکز خرده فروشی طیور و 2 مرکز کیستنین توزیع می‌کند.

مدیر کنترل کیفیت مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری از تولید 3 واکسن جدید در این مؤسسه خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 3 واکسن تب برفکی و آبزیان برای جلوگیری از شیوع تب‌برفکی در کشور توسط مؤسسه راضی در استان تولید شده است.

عبدالشاه با بیان اینکه 75 درصد واکسن‌های سبک دامی توسط این مؤسسه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: 75 درصد از واکسن‌های دامی برای دام‌های سبک برای جلوگیری از بیماری آنفولانزا و تب برفکی و 40 درصد واکسن آبزیان برای جلوگیری از بیماری آنفلوآنزا و نیوکالس در این مؤسسه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد دوز واکسن در این مؤسسه تولید شده است، گفت: واکسن "آبله قناری" یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین واکسن طیور است که توسط متخصصین مؤسسه از سال 88 کارهای آزمایشگاهی و تست‌های استاندارد روی آن انجام و امسال تولید می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت مؤسسه رازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ساخت واکسن "نیوکالس‌کولون" در سال 84 شروع و 6 سال به طول انجامید و تولید انبوه آن در سال 94 انجام شد.

عبدالشاه ادامه داد: واکسن نیوکاسل واکسنی است که در برابر گرما مقاوم بود و برای مرغ‌های بومی و محلی است که نسبت به سایر واکسن‌ها تجارت بین‌المللی می‌شود و هزینه نگه‌داری آن حائز اهمیت است و در اواخر سال گذشته مجوز تولید و توزیع آن صادر شد.

وی آغاز توزیع واکسن ppr را سال 92 اعلام کرد و افزود: 21 میلیون دوز واکسن ppr در سازمان دامپزشکی و مابقی آن با توجه به نیاز در بازار توزیع می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر