۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۶۵
واکنش و مداخله وزارت خارجه آمریکا و سایر نهادهای غربی در پی دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی و سبک زندگی غربی حاوی نکات مهمی است که در متن به مهمترین آنها اشاره شده است.
پروژه نفوذ در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاریخچه ای طولانی دارد. این امر در حوزه فرهنگی از حساسیت ها و ظرافت های خاصی برخوردار است که در دهه گذشته تحت عنوان ناتوی فرهنگی حساسیت مسئولان کشور را برانگیخت.  دشمنان نظام اسلامی و در رأس آنان آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند با توجه به توان دفاعی ایران و سخت شدن پیروزی در جنگ و نبرد رو در رو، از طریق استحاله فرهنگی و نفوذ اجتماعی و به فساد و فحشا کشاندن جوانان این مرز و بوم به هدف اصلی و همیشگی خود یعنی تغییر رفتار و سیاست های ایران و در نهایت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی برسند؛ امری که در مواجهه با شهدا و دلاورمردان این مرز و بوم و در نبرد مستقیم از تحقق آن عاجز ماندند.

واکنش و مداخله وزارت خارجه آمریکا و سایر نهادهای غربی در پی دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی و سبک زندگی غربی توسط مرکز بررسی جرایم سازمان یافته ایران و پس از مطالبه گسترده خانواده ها و هشدارهای متعدد مردمی حاوی نکات مهمی است. اولاً این واکنش شتابزده بیانگر این نکته است که غرب و در رأس آنان ایالات متحده، از طریق برجام به دنبال محقق ساختن سیاستی هستند که از راه جنگ نظامی و تحریم اقتصادی از دستیابی به آن ناکام ماندند.

واکنش و مداخله فوق توسط وزارت خارجه ایالات متحده به وضوح نشان می دهد که این سیاست و خواسته شوم یعنی تغییر رفتار و سیاست های ایران و در نهایت سرنگونی نظام اسلامی همچنان در رأس اهداف و اولویت های شیطان بزرگ و اذناب بین المللی، منطقه ای و داخلی آن قرار دارد. در واقع با برجام، تنها راه و روش تحقق این هدف ثابت از مسیر سخت جنگ نظامی و نیمه سخت تحریم اقتصادی به مسیرهای هوشمند و با استفاده از قدرت نرم دنبال خواهد شد. این امر از طریق نفوذ فرهنگی، تغییر سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی به واسطه ترویج پوشش های غربی، لباس های نامناسب، موسیقی و مراسم های غربی، فیلم ها و سریال های غربی و روابط آزاد بین دختر و پسر همانند آنچه در غرب جریان دارد، صورت می پذیرد.

ثانیا، برخورد با مدل های مروج پوشش و سبک زندگی غربی و فساد اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط مسئولان ذی ربط، بیانگر هوشیاری و بیداری دست اندرکاران عرصه خطیر فرهنگی، خصوصاً در عصر اینترنت پرسرعت و دسترسی آزاد و نامحدود به شبکه های اجتماعی و ابزارهای نفوذ فرهنگی و هویتی است. 
چرا آمریکا نگران دستگیری مدل های مروج فساد اخلاقی است!؟

ثالثاً، واکنش دستپاچه گونه وزارت خارجه آمریکا به این اقدام هوشیارانه نظام اسلامی، بیانگر یأس و ناامیدی تدریجی دشمن از خواب و خیال نفوذ در ایران در دوران پسابرجام است. دشمن در سال های پیش رو،  خواهان استحاله هویتی جوانان ایرانی و تغییر فرهنگ ایرانی-اسلامی کشور و ترویج سبک زندگی بی بند و بار و فاسد غربی در ایران است. این اقدام قاطعانه و خردمندانه مسئولان کشور، ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دشمن در رابطه با سهولت استحاله فرهنگی و هویتی و سرنگونی نرم و اُندلس گونه نظام اسلامی ایران، ایالات متحده را متوجه این امر ساخت که محقق ساختن این سیاست شوم به دلیل آگاهی و آمادگی عمومی مردم و مسئولان با دشوراری های بسیاری روبه رو خواهد بود.

رابعاً، ایالات متحده آمریکا، برای تحقق این خواسته شوم خود به سمت طراحی های پیچیده تر، گسترده تر و ظریف تر خواهد رفت و تلاش خواهند کرد تا با بازکردن راه های جدیدتر و بهره گیری از ابزارهای نامحدود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تمرکز بر نقاط ضعف و کمبودهای عرصه ارتباطات در ایران، نفوذ فرهنگی خود را آهسته و پیوسته تا رسیدن به نقطه مطلوب و هدف ثابت خود ادامه دهند.

 لذا مسئولان کشور ضمن حفظ هوشیاری، آگاهی، عزم، اراده و آمادگی فنی و توان سایبری خود، باید توجه داشت باشند که نبرد نرم و سایبری، جنگی روزانه و در تمام لحظه هاست که همواره بایستی ضمن رصد دقیق شبکه های اجتماعی و کلیت فضای مجازی، برای مقابله با تهدیدهای هویتی و استحاله و نفوذ فرهنگی اقدامات به روز و لحظه ای، کارآمد، علمی با برنامه ریزی راهبردی و بلند مدت انجام داد و زمینه استفاده مثبت از امکانات فضای مجازی با طراحی و تولید نرم افزارها و ابزارهای ایمن ایرانی برای گوشی های هوشمند را فراهم ساخت. نکته مهم و پایانی این است که ما تازه در ابتدای مسیر این نبرد طولانی، پیچیده و طاقت فرسا هستیم که ادامه همان نبرد جنگ هشت ساله و تحریم اقتصادی علیه ایران اسلامی است، نبردی که نتیجه آن سرنوشت انقلاب، منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر