۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۱۶۳۲
معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: وقوع سیل و زلزله در پایتخت متحمل است و با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی، انتشار این اخبار مسئله ای جدید نیست.
فاطمه صالح  با ابراز خرسندی از مورد توجه قرار گرفتن این مسئله از سوی مسئولان، رسانه ها و مردم اظهار کرد: با توجه به اینکه گسل های متعددی در شهر تهران وجود دارد، این احتمال می رود که زلزله ای شهر تهران را مورد آسیب قرار دهد. 
 
وی ادامه داد:در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی و همچنین کاربری اراضی و مقاوم سازی و شناخت دادن به مردم باید بیشتر کار شود چرا که یک سر این چرخه در میان عامه و سر دیگر در میان مدیران و تصمیم سازان قرار دارد. 
 
صالح افزود: برای پیاده سازی این سیاست ها، حضور مردم بسیار مهم است و مردم باید بدانند به عنوان یک شهروند باید از چه کسی مطالبه گر باشند و در هنگام خرید یا ساخت مسکن به کجا مراجعه کنند. 
 
وی شناسایی گسل های شهر تهران را بدلیل ایجاد سازه های متعدد مشکل و سخت توصیف کرد و گفت: ممکن است بسیاری گسل های پنهان شناسایی شده نباشند و این کار نیازمند عزم جمعی با سازمان زمین شناسی، مرکز تحقیقات مسکن و حمایت های شورای شهر و متخصصان است. 
  
همچنین حمزه شکیب، رئیس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پیش بینی وقوق زلزله در پایتخت گفت: کشورمان روی کمربند زلزله واقع شده و احتمال اینکه این اتفاق رخ دهد وجود دارد. 
 
وی با اشاره به دوران بازگشت گسل های فعال در کشورمان افزود: تاریخ نشان می دهد ظرف سی، چهل سال گذشته رکورد های بسیاری از زلزله در کشورمان ثبت شده و احتمال وقوع زلزله در بیش از 90 درصد نقاط کشورمان وجود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر