۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۱۶۱۲
رییس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: تعدادی واکسن برای پیشگیری از تب برفکی از ترکیه وارد ایران شده و سهمیه‌ای نیز برای دامداران خوزستان در نظر گرفته شده است تا بتوان از شیوع این بیماری پیشگیری کرد.

عبدالخالق سبحانی اظهار کرد: این واکسن‌ها توسط اتحادیه مرکزی دامداران ایران خریداری شده و در سامانه این اتحادیه قرار دارند که دامداران استان می‌توانند در صورت نیاز و برای جلوگیری از شیوع این بیماری، آن را خریداری کنند.

وی با بیان این‌که استفاده از واکسن‌های خریداری‌شده توسط اتحادیه مرکزی، باعث تقویت دام‌ها و افزایش توان آن‌ها در مقابله با تب برفکی می‌شود، افزود: تمام اکیپ‌های دامپزشکی استان در این زمینه فعال هستند تا این بیماری به سایر دام‌ها منتقل نشود زیرا این بیماری مسری است و باید از شیوع آن پیشگیری کرد.

سبحانی با بیان این‌که بروز بیماری تب برفکی میان دام‌ها باعث به وجود آمدن خسارات فراوانی به دامداران استان شده است، عنوان کرد: در حال حاضر دامداران علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات روانی ناشی از بروز این بیماری و تبعات آن را نیز تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بیماری تب برفکی موجب افت تولیدات دامی می‌شود، گفت: همچنین دام‌ها از نظر پرواربندی و تولید شیر با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند و پس از مدتی دام از بین می‌رود که این مسائل مشکلات فراوانی را برای دامداران استان به وجود آورده است.

رییس اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری اداره دامپزشکی استان شیوع بیماری تب برفکی به زودی متوقف شود و مشکلات دامداران در این زمینه کاهش پیدا کند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر