۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۱۵۵۱
مدرس دانشگاه با اشاره به اصطلاحات به‌کاربرده شده از طرف رهبر معظم انقلاب با عنوان «جنگ نرم»، «شبیخون فرهنگی» و «سونامی فرهنگی»، گفت: مدیران و کارشناسان امر باید به تولید محتوایی مناسب برای تغذیه جوانان در این فضا بپردازنند.

دانیال صابرسمیعی، از اساتید دانشگاه ، با بیان اینکه آینده نگاری به معنای ترسیم و نوشتن چشم انداز آینده مطلوب در قالب یک سناریو است، گفت: آینده پژوهی دربرگیرنده مجموعه تلاش ها با استفاده از منابع، الگوها، عوامل تغییر و ثبات و تجسم آینده های بالقوه و برنامه ریزی برای آنها است.

وی آینده‌پژوهی را بازتاب چگونگی زایش واقعیت فردا در دل تغییرات امروز دانست و افزود: در آینده هر چیزی اعم از خوب یا بد می‌تواند رخ دهد.

این استاد دانشگاه به روش های آینده پژوهی اشاره کرد و گفت: مدل‌سازی، پس‌نگری، چشم اندازسازی، واکاوی و سناریو پردازی از جمله این روش‌ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی به اندازاه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به هر چیزی که در ارتباط با کامپیوتر، اینترنت و فرهنگ کاربران اینترنت است فضای مجازی گفته می‌شود.

این پژوهشگر حوزه آینده پژوهی تغییر سبک زندگی جوامع را از اهداف فضای سایبری عنوان کرد و یادآور شد: این فضا برای فعالیت‌های اجتماعی بوده و مهمترین ویژگی آن استقلال از زمان و مکان است.

سمیعی در پایان با اشاره به اصطلاحات به کاربرده شده از طرف رهبر معظم انقلاب با عنوان «جنگ نرم»، «شبیخون فرهنگی» و «سونامی فرهنگی» و تاکید کرد: مدیران و کارشناسان امر باید به تولید محتوایی مناسب برای تغذیه جوانان در این فضا بپردازنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر