۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۱۴۰۴
معاون سازمان پدافند غیرعامل در ساری:
معاون سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حساسیت شبکه‌های آب و برق کشور، گفت: طرح‌های پدافند غیرعامل در وزارت نیرو بیشتر شود.

محمدرضا فرج‌پور امروز در همایش تخصصی پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در باشگاه برق ساری، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل راهی طولانی بوده که احتیاج به درک و احساس مشترک دارد و اگر دشمن حمله کرد باید کمتر مورد آسیب قرار گیریم.

وی افزود: پدافند غیرعامل یک مصونیت است تا دشمن را در ادامه حمله و نفوذ ناکام کنیم و مصونیت به این دلیل نیست که دشمن حمله نمی‌کند بلکه بدان معناست که در هر شرایط و زمانی باید آمادگی لازم در جهت مقابله با تهدیدات دشمن داشته باشیم.

فرج پوربیان داشت: با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای سایبر این امر نیازمند توجه و دقت جدی حهت خنثی کردن نفوذ دشمن است.

معاون فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل افزود: هر فردی در هر مجموعه ای که کار می‌کند اگر متوجه مسئله امنیتی شد و راه نفوذ دشمن را شناسایی کرد باید به مدیر و مسئولان ارشد اطلاع دهد و این همان پدافند غیرعامل است.

فرج پور گفت: بسیاری از مردم با ورود تجهیزات و فناوری به مزایای آن فکر می‌کنند نه معایب آن و باید بدانیم با گسترش تجهیزات فناوری راه نفوذ دشمن نیز بیشتر شده است.

وی گفت: اکنون در برخی از استان‌های کشور، شبکه‌های توزیع برق هوشمندسازی شد که درست است راندمان، کنترل و سرویس دهی را افزایش می‌دهد اما ممکن است زمینه را برای ورود دشمن و اختلال در شبکه‌ها به وجود آورد.

معاون فناوری سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: باید کارگاه‌های آموزشی در زمینه قابلیت برگشت پذیری در سیستم توزیع برق را افزایش دهیم تا بدانیم در شرایطی که شبکه‌های هوشمند دچار آسیب شد چگونه اطلاعات را برگردانیم.

فرج پور افزود: در بحث تولیدات داخل باید محصولات ما هم دارای کیفیت بوده و از ضریب ایمنی بالایی برخوردار باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر