۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۱۴۰۳
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر جایگاه پدافند غیر عامل در اقتصاد مقاومتی گفت: پدافند غیر عامل در اقتصاد مقاومتی موقعیتی را ایجاد می‌کند که موجب پایداری در حوزه علم می‌شود.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر این که یک دهه از عمر پدافند غیر عامل در کشور می‌گذرد، افزود: با گذشت زمان در حال حاضر رویکرد کشور نسبت به مقوله  پدافند غیر عامل یک نگرش علمی است.

وی امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان پدافند غیر عامل را در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری ذکر کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغ 10 میلیارد تومان از سوی این سازمان در اختیار وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. 

احمدی با اشاره به سابقه همکاری وزارت علوم و سازمان پدافند غیر عامل کشور  افزود: ‌در نشست‌های مشترکی که با سازمان پدافند غیر عامل داشتیم، به این نگرش مشترک دست یافتیم که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند حضور فعال در ایجاد فضای علمی در حوزه پدافند غیر عامل داشته باشند.

وی افزود: سطح همکاری سازمان پدافند غیرعامل و وزارت علوم  مطلوب است  به نحوی که با قطع شدن بودجه وزارت علوم در حوزه پدافند غیرعامل در  سال گذشته،  با هماهنگی رئیس سازمان پدافند غیر عامل مبالغی برای این حوزه به وزارت علوم و مراکز پژوهشی اختصاص داده شد.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری  عزم جامعه علمی و دانشگاهی  کشور را حرکت در جهت تکمیل اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بر این اساس کمیته پدافند غیر عامل در معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ایجاد شده است.

احمدی اجرای پایان‌نامه‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل را از زمینه‌های همکاری این وزارتخانه در حوزه پدافند غیر عامل ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن در بسیاری از دانشگاه‌های کشور پژوهشگاه‌هایی در حوزه پدافند غیرعامل ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به پژوهشگاه پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر