۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۱۴۰۱
مدیركل پدافند غیرعامل كهگیلویه و بویراحمد به ماهیت کاری پدافند غیر عامل،گفت:
پدافند غیرعامل دارای رویكردهای متعددی است كه از مهمترین آنها می توان به پدافند زیستی، پدافند اقتصادی، پدافند سایبری، پدافند آمادگی و پدافند مردم محور اشاره كرد.
وی در ادامه با تشریح ستاد سازمانی پدافند غیر عامل اظهار داشت: مجموعه پدافند غیرعامل كهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تشکیلات سازمانی در قالب یک شورا، 3 قرارگاه و 14 كارگروه استانی و 8 شورای پدافند غیر عامل شهرستانی فعالیت می کند.
محمود مومن نسب بیان كرد: قرارگاه زیستی و سایبری و كارگروه های امداد و نجات، بهداشت، سلامت و امنیت غذایی، برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و اجتماعی، راه، ساختمان و شهرسازی، امور زیربنایی، آب و انرژی و اطلاع رسانی از مهمترین قرارگاه ها و کارگروه های استانی برشمرد.
هدف اساسی پدافند غیرعامل صیانت از جان انسانها و سرمایه های ملی است.
دبیر شورای پدافند غیر عامل استان: هدف و نگاه اساسی حوزه پدافند غیرعامل را ارتقای سطح آمادگی، افزایش پایداری و بالا بردن آگاهی مدیران، کارشناسان و مردم در راستای صیانت از جان انسان ها و سرمایه های ملی برشمرد.
مومن نسب ابراز داشت: تلاش می شود به منظور بهره گیری از نظرات، پیشنهادها و برنامه های سطوح بالادستی، از مسئولین حوزه پدافند غیر عامل در وزارت کشور و سازمان پدافند غیرعامل برای حضور در یکی از نشست های آینده شورای پدافند غیرعامل كهگیلویه و بویراحمد دعوت شود.
مدیركل پدافند غیرعامل، گفت: اداره كل پدافند غیر عامل به دلیل اقدام ها و فعالیت های برنامه محور در سال 94 موفق شد بعنوان یكی از ادارات كل پدافند غیرعامل استانها رتبه برتر كشور را برای دومین سال كسب كند.
وی افزود: به همین خاطر طی لوح تقدیری با امضای رئیس سازمان پدافند غیرعامل كشور و معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور که تصویر آنها در اختیار قرار خواهد گرفت از استاندار و اداره كل پدافند غیرعامل كهگیلویه و بویراحمد تقدیر بعمل آمد.
معرفی جانشین استاندار در قراگاه پدافند زیستی استان
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگبلویه و بویراحمد گفت در این نشست دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه و بویراحمد به عنوان جانشین استاندار استان در قرارگاه پدافند زیستی، سید علی فتح میرمحمدی مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری به عنوان رئیس كارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل و مهندس حسن فدایی مدیركل راه و شهرسازی نیز به عنوان رئیس كارگروه راه، ساختمان و برنامه ریزی شهری و روستایی پدافند غیرعامل استان معرفی شدند. وی همچنین با اشاره به دیگر مصوبات اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان گفت: در این نشست صلاحیت فنی و اجرایی دو شركت مشاور که قبلا تایید صلاحیت امنیتی شده بودند برای پیگیری امور مربوط به طرح های پدافند غیر عاملی در بخش های فنی، مهندسی، نظارت، اجرا، زیربنایی، زیرساختی تعیین و مقرر شد جهت برخورداری از گرید پدافندی به سازمان پدافند غیر عامل معرفی شوند
رسانه ها همكاری بیشتری با حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند
مومن نسب در پایان خطاب به اصحاب رسانه خاطر نشان کرد: از رسانه ها، خبرنگاران و نویسندگان كهگیلویه و بویراحمد انتظار دارم نه صرفاً بعنوان یک مدیر بلکه بعنوان همکار رسانه ای خود، تعامل و همكاری بیشتری با حوزه پدافند غیرعامل داشته و به طور ویژه در مورد اهمیت این حوزه و نقش آن در مدیریت جامعه و زندگی مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی كنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر