۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۹۳
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غيرعامل سايبري كشور حمله سايبري را مهم ترين تهديد عليه سامانه تجهيزات هوشمند دانست و بر ضرورت هوشياري تمامي دستگاهها در اين زمينه تاكيد كرد.

محمد رضا فرجي پور روز يكشنبه در همايش تخصصي پدافند غير عامل شركت توزيع برق مازندران در ساري افزود : اين تهديد براي زيرساخت هاي انرژي كشور جدي تر است و استفاده از تجهيزات هوشمند ساخت داخل همسو با اقتصاد مقاومتي نيز راه مقابله با آن به شمار مي رود.
وي گفت : توجه به اقتصاد مقاومتي و اجرايي كردن مفاد آن سبب مي شود تا هم كيفيت توليد تجهيزات داخلي افزايش يابد و هم ميل مديران براي استفاده از اين تجهيزات افزايش يابد كه نتيجه آن افزايش ضريب پدافند غيرعامل در كشور است.
فرجي پور با تشريح اهميت پدافند غيرعامل در بخش انرژي بويژه برق ، افزود : تجهيزات هوشمند بخش انتقال و توزيع برق بايد به گونه اي طراحي و ساخته شود كه در مقابل شرايط جوي فوق العاده ، عيوب و حملات فيزيگي و سايبري مقاوم باشند و سازمان پدافند غير عامل نيز تاكيد بر استفاده ا زمحصولات بومي به شرط داشتن امنيت و كيفيت دارد.
جانشين فرمانده قرارگاه پدافند غير عامل سايبري كشور بومي سازي سامانه هاي كنترلي به كار گرفته شده در زير ساخت هاي مختلف بخش انرژي را ضروري و از راهكارهاي موفقيت عمليات پدافند غيرعامل برشمرد.
وي با تاكيد بر اين كه خطر حمله سايبري عليه شبكه ارتباطي ، دفاعي ، توليدي و توزيع انرژي هاي برق ، گاز و نفت همواره وجود دارد ، گفت : از نظر سازمان پدافند غير عامل در حال حاضر عوامل مخرب سايبري در شبكه هاي كشور كاسته شده است و اين عوامل به صورت خفته در كشور وجود دارد.
فرجي پور با تاكيد بر اينكه در پدافند غير عامل هر لحظه بايد هوشيار بود و نقاط آسيب پذير را رصد و ترميم كرد ، افزود : آمادگي براي پدافند غيرعامل همواره و در هر شرايطي بايد وجود داشته باشد.
وي گفت : با توجه به اين كه كسي نمي تواند در مقابل حملات سايبري ادعاي دفاعي كامل كند ، هوشمند سازي شبكه هاي برق در كشور ، استفاده از منابع تجديد پذير انرژي و كنترل شبكه اي در شيوه توليد و توزيع بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
او با بيان اينكه ناكارآمدي و ناقص بودن دستگاههاي شبكه و خطوط توزيع برق از چالش هاي جدي كشور است ، افزود : نرم افزار ها بايد به روز شوند و در سامانه هاي سايبري امنيت مهم ترين عامل بايد باشد .
نخستين همايش تخصصي پدافند غير عامل توزيع برق مازندران با هدف ايمن سازي نيروگاهها ، كاهش آسيب پذيري در زير ساخت هاي صنعت برق ، پراكنده سازي و خود اتكايي در ساري برگزار شد.
بومي سازي فناوري هاي مورد نياز صنعت برق ،نفت و گاز از اهداف اصلي پدافند غير عامل در اين همايش اعلام شد .
شركت توزيع نيروي برق استان مازندران يك ميليون 250 هزار مشترك در 16 شهرستان و 30 اداره و بخش دارد. 
هم اكنون تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار مازندران برق دارند . 
مازندران دو شركت مستقل برق در ساري و نوشهر دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر