۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۹۲
روسای پلیس فدرال و آژانس امنیت ملی آمریکا، در نشست مشترکی، بر ضرورت افزایش مشارکت در ارتقاء امنیت سایبری و مقابله با حملات سایبری، تأکید کردند.

جیمز کامی (James Comey)، رییس پلیس فدرال آمریکا و مایکل راجرز (Michael S. Rogers)، رییس آژانس امنیت ملی آمریکا، در ششمین نشست بین‌المللی امور سایبری در گاستون هال (Gaston Hall)، به خطر رشد تهدیدات سایبری و حملات هکری اشاره کرده و بر ضرورت آمادگی هر چه بیشتر برای پاسخ‌گویی به این حملات، تأکید کردند. کامی، در سخنان خود گفت که علی‌رغم اطمینان از راهبرد ضد تروریست ایالات‌متحده در برابر حوادث و تهدیدات، به این موضوع نیز باید توجه کرد که تطبیق بخش‌های مختلف امنیت ملی با راهبرد ضد تروریست در این کشور، حیاتی است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.
راجرز نیز در این نشست، بر این نکته تأکید کرد که ایالات‌متحده باید خطر تهدیدات سایبری را همانند تهدیدات اتمی بداند و راهکار یکسانی برای مقابله با آن‌ها داشته باشد. کامی در این نشست، سه راهکار اساسی را برای کمک به ایالات‌متحده در مبارزه علیه تروریست، ضروری برشمرد. در این سخنان، کاهش آسیب‌پذیری‌های ملی، زدودن تهدیدات بالقوه تا حد ممکن، تمرکز بر تهدیدات و اختصاص کارشناسان، ازجمله مواردی بود که رییس پلیس فدرال به آن‌ها اشاره کرد.
در بخش دیگری از سخنان رییس پلیس فدرال آمریکا، به ضرورت همکاری دولت و بخش خصوصی نیز اشاره و این نکته به عنوان یک اصل مهم در مبارزات علیه تهدیدات امنیت سایبری تأکید شد. کامی گفت: «تنها 20 درصد از شرکت‌های بخش خصوصی که مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند، از دولت تقاضای کمک می‌کنند.»
در ادامه، کامی اعلام کرد که ما باید آموزش‌های فنی بیشتری در زمینه امور رایانه به شهروندانمان بدهیم و از این طریق به مقابله با تهدیدات کوچک در امور سایبری بپردازیم. در بخش دیگری از صحبت‌های وی آمده است: «تروریست‌ها از اینترنت برای جذب و به‌کارگیری نیروهای خود و اجرای برنامه‌ها و طرح‌هایشان استفاده می‌کنند. آن‌ها در اینترنت، مردم سراسر دنیا را وادار می‌کنند تا از آن‌ها پیروی کنند و این یک تهدید بزرگ است که باید با آن مقابله کرد.»

منبع: سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر