۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۱۳۷۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: بسیج در میان تمام بخش‌ها و مشاغل حضور دارد و همین امر ظرفیت بالایی برای این مجموعه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

مهدی متقیان امشب در نشست خبری شورای مرکزی موسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه قم برگزار شد گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، هر جا که به صادر کردن بخش‌نامه و تصویب قانون بسنده کردیم شکست خوردیم و هرجا که از ظرفیت‌های مردمی بهره بردیم موفق شدیم.

وی افزود: باید از مردم کمک بگیریم و همچون زمان جنگ که همه اقشار به میدان آمدند از آنها بخواهیم که در هر جایگاهی که هستند به کمک مسئولان بیایند تا شاهد بهبودی وضعیت اقتصادی کشور شویم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم اقتصاد مقاومتی را اقتصاد اسلامی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است چون پایه‌های آن بر اساس دستورات دین طراحی شده و برگرفته از آموزه‌های قرآن و امامان است.

متقیان اظهار کرد: اگر دستورات اقتصادی اسلام را نادیده بگیریم و از انجام آنها سر باز بزنیم قطعا در را تحقق اقتصاد مقاومتی شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به ظرفیت موسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: این موسسه دارای توانایی‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد و باید به این امر توجه کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ادامه داد: با توجه به ارتباط موسسه نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی با نخبگان، دانشجویان و روحانیون می‌توانیم از ظرفیت‌های این موسسه به عنوان رابط میان دولت و مردم بهره ببریم.

متقیان مسائل اقتصادی استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هرچند استان قم در زمینه‌های گوناگونی همچون گردشگری، کشاورزی، صنعت و... دارای فعالیت است اما باید توانایی اصلی این استان را مشخص کنیم و به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به وضعیت مصرف آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان بیان کرد: بخش کشاورزی درصد بالایی از آب استان را مصرف می‌کند در حالی که اشتغال اندکی ایجاد می‌کند ولی بخش صنعتی به‌رغم اشتغال‌زایی فراوان سهم اندکی از آب استان را دارا است.

متقیان مشکلات سرمایه‌گذاری در استان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرمایه‌گذارانی که از استان‌های دیگر به قم می‌آیند و می‌خواهند مشغول فعالیت شوند با مشکل آب و زمین رو به رو می‌شوند.

وی تاکید کرد: ما هم در استان و هم در کشور در زمینه مصرف آب و انرژی دچار چالش و مشکل هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید درون‌گرا باشیم ابراز کرد: مسائل جهانی که اقتصاد ما را دچار مشکل می‌کنند روز به روز تغییر می‌کنند و در قالب‌های متفاوتی به ما ضربه می‌زنند برای همین در حوزه اقتصاد مقاومتی باید امر درون‌گرایی را مد نظر داشته باشیم و در عین حال تعامل منطقی با دنیا برقرار کنیم.

متقیان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه علمیه در زمینه فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: روحانیون توانایی خوبی برای شریک کردن مردم در اقتصاد مقاومتی دارند و باید از این توانایی بهره برد.

وی ادامه داد: در گذشته روحانیون میان مردم زندگی می‌کردند اما متأسفانه ما در قم با دست خودمان محله‌ها و مناطقی را ویژه روحانیون درست کردیم و آنها را از مردم جدا کردیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم تاکید کرد: وجود روحانی در یک محله مایه کاهش آسیب‌های اجتماعی آن محل می‌شود بنا بر این باید برای نگه داشتن روحانیون میان مردم تلاش کنیم.

متقیان بسیج را مجموعه‌ای توانمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و گفت: بسیج در میان دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، کارمندان، کارگران و تمام بخش‌ها و مشاغل حضور دارد و همین امر ظرفیت بالایی برای این مجموعه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی درست از توانمندی‌های بسیج در این زمینه بهره برد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر