۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۳۶۹
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه استان قزوین پایلوت پدافند غیر عامل کشور می‌شود، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به تخصیص اعتبار در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

سردار غلام علی حیدری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین، اظهار کرد: سند چشم انداز بیست ساله در افق 1404، سیاست‌های کلی نظام در رابطه با پدافند غیرعامل ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌های پنج ساله توسعه و سند ملی آمایش سرزمینی از جمله اسناد بالا دستی کشور در این حوزه بوده که اهمیت این موضوع را می‌رساند.

 

وی با اشاره به لزوم توجه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به تقویت پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع مهم می‌توان هرگونه خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از هجوم دشمن را کاهش داد.

 

وی پدافند غیرعامل را به عنوان یک موضوع قدیمی که از ابتدای زندگی بشر مورد توجه قرار داشته، یاد و خاطرنشان کرد: تاریخ و جنگ‌ها به ما گوشزد می‌کند باید همواره از آمادگی لازم برای دفاع و مقابله با هر نوع تهدید دشمن برخوردار باشیم.

 

وی ادامه داد: مصون‌ و استحکام سازی درونی از جمله موارد مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده که باید به طور جدی مورد توجه ما باشد.

 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: براساس قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی مکلف به تخصیص اعتبار عمرانی از نیم تا دو درصد در حوزه پدافند غیرعامل هستند.

 

حیدری بر تلاش مسئولان برای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: مردم باید شناخت بیشتری از این مقوله پیدا کنند تا سطح آمادگی بیشتری برای برخورد و مقابله با تهدیدهای دشمنان داشته باشند.

 

وی بر اهمیت امر آموزش در حوزه پدافند غیرعامل نیز تاکید کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در مراکز دانشگاهی و مدارس با حضور اساتید مطرح کشور، شیوه‌ مناسبی برای شناخت هرچه بیشتر از پدافند غیرعامل است.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به تغییر شکل تهدید دشمنان در زمان کنونی افزود: حمله‌های سایبری و زیستی از جمله شیوه‌های جدید هجوم دشمنان به شمار رفته که زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی، غذایی و دارویی را هدف می‌گیرند که باید همواره برای تقابل با آن‌ها آماده باشیم.

 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور هشدار داد: اگر در برابر حمله‌های احتمالی سایبری و زیستی دشمنان آسیب پذیر باشیم بی شک خسارت‌های فراوانی به زیرساخت ها و منابع کشور وارد می‌شود.

 

حیدری در تشریح پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام‌های دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام نظامی دشمن می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر