۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۶۸
بخشدار ویژه خارگ گفت: نگاه ویژه‌ای به پدافند غیرعامل در جزیره خارگ داریم.

محمود رضایی ظهار کرد: پدافند غیر عامل یكی از وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود كه مسئولان باید با جدیت در راستای كاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری در برابر بحران‌ها و تهدیدات عمل كنند.

وی اضافه کرد: در جزیره خارگ با توجه به جایگاه مهم و حیاتی در اقتصاد و صنعت نفت کشور باید مسئولان در تمامی ادارات باید نگاه ویژه به مقوله پدافند غیر عامل داشته باشند.

رضایی مهمترین اهداف تشكیل پدافند غیر عامل را ایمن‌سازی مراكز حیاتی، حساس و مهم و به حداقل رساندن تاثیر بحران و تهدیدها در شرایط بحرانی عنوان كرد.

بخشدار ویژه خارگ در خصوص اصول پدافند غیر عامل گفت: مجموعه اقدامات بنیادی و زیر بنایی است كه در صورت به‌كارگیری می‌توان به اهداف پدافند غیر عامل از قبیل كاهش خسارت و صدمات و افزایش ایمنی دست یافت.

رضایی  افزود: برخی آموزش‌ها در پدافند غیرعامل برای عموم مردم ضروری است و باید جامعه آمادگی لازم را برای مواجه شدن با هر نوع حادثه‌ای داشته باشد و در این راستا برنامه‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

 وی خاطرنشان کرد: شناسایی پتانسیل‌ها، امكانات و تجهیزات ادارات و نهادها در جزیره خارگ، رفع مسائل و مشكلات دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت عمومی و مانورهای آمادگی و انجام فعالیت های اطلاع رسانی در خصوص پدافند غیر عامل از برنامه‌های ما در این راستا است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر