۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۳۲۳
استاندار هرمزگان:
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هرمزگان باید در تولید آب از رطوبت هوا پیش رو باشد گفت: مسئولان پدافند غیرعامل باید به دنبال راه چاره برای مشکل کمبود آب باشند و مدیران باید جدیت کافی را در این زمینه داشته باشند.

جاسم جادری عصر امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به تداوم پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر اظهارداشت: تغییرات جوی در محدوده جغرافیایی استان هرمزگان بسیار محسوس بوده و این استان در منطقه خشک و نیمه خشکی قرار دارد.
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی در زمینه پدافند غیرعامل بیان‌داشت: باید برای مقابله با مشکلاتی همچون کمبود آب و خشکسالی چاره اندیشی کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه ادارات و نهادهای مختلف باید آمادگی لازم را برای مواقع ضروری و بحرانی داشته باشند، افزود: باید بحث پدافند غیرعامل در هرمزگان جدی گرفته شود.

جادری گفت: بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای دنیا در کنار آب و سواحل ایجاد شده اند و رشد کشاورزی و صنعتی و اقتصادی منوط به داشتن آب کافی است.

وی، خواستار توجه به بیشتر به مسئله خشکسالی و کمبود آب در هرمزگان شد و بیان داشت: اگر به آمار و شاخص ها توجه نداشته با چالش بزرگی در این زمینه مواجه خواهیم شد و اگر آب نباشد توسعه در استان صورت نمی گیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان میانگین بارش باران در هرمزگان را کمتر از 180 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار در سال آبی و زراعی گذشته 59 میلیمتر بود و سال گذشته تلاش بسیاری برای مدیریت و تامین آب در هرمزگان صورت گرفت.

جادری اضافه کرد: در سال آبی و زراعی جاری با توجه به دو بارش خوب میزان ذخیره آب در سد استقلال میناب به 73 میلیمتر رسید اما با مصرف این مقدار آب، باز هم کمبود خواهیم داشت.

جادری باتاکید بر احداث کارخانه دستگاه‌های تولید آب از رطوبت هوا در هرمزگان افزود: هرمزگان به این تکنولوژی نیاز دارد و تولید آن را باید بومی سازی کنیم و برای احداث کارخانه دستگاه های تولید آب هر کدام از دستگاه های اجرایی استان باید کمک داشته باشند و تامین اعتبار لازم را برای خرید این دستگاه ها انجام دهند.

وی، تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوا را اقدامی به صرفه و مناسب برای تامین آب برشمرد و گفت: احداث سد و آب شیرین کن برای تامین آب هزینه و زمان بسیاری به همراه دارد در حالی که باید به سمت اقتصادی کردن تولید آب برویم تا با هزینه کمتر بیشترین میزان تولید آب را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: مسئولان پدافند غیرعامل باید به دنبال راه چاره برای مشکل کمبود آب باشند و مدیران باید جدیت کافی را در این زمینه داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر