۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۱۲۹۹
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی رعایت مباحث پدافند غیر عامل را در اولویت برنامه ها قرار دهند.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان کردستان در محل سالن شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: دستگاه های اجرایی عضو شورای پدافند غیر عامل استان باید در هنگام بروز بحران از آمادگی لازم برخوردار باشند و در اسرع وقت برای بررسی وضعیت در بحران ها حضوری فعال داشته باشند.
 وی افزود: همه کارگروه ها و نیز قرارگاه های سایبری و زیستی این شورا بایستی با احاطه کامل بر موضوعات و دستورالعمل های این شورا باید در همه حال آماده اعمال نقش مهم و سازنده در این زمینه باشند.
او تاکید کرد: برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین اعضا باید تلاش شود تا برنامه ها و راهبردهای اجرایی و عملیاتی این شورا در سال 95 تدوین و برای اجرا به دستگاه های اجرایی عضو ارائه شود.
آشناگر خواستار توجه به مبحث پدافند غیر عامل در اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی در سطح استان شد و در ادامه تصریح کرد: باید در اجرای این طرح ها دستگاههای اجرایی نکات مهم و تاثیر گذار بحث پدافند غیر عامل را رعایت کنند و ضریب امنیتی این را طرح ها ارتقاء بخشند.
وی در ادامه از عدم حضور برخی از مدیران دستگاههای اجرایی در جلسات این شورا به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل در مدیریت استان همه مدیران دستگاههای اجرایی عضو این شورا باید شخصا و به همراه کارشناسان آن دستگاه در بحث پدافند غیر عامل در این جلسات حضور پیدا کنند و در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند  در این زمینه هرگونه غیبت غیر موجه از سوی مدیران استان پذیرفتنی نیست.
معاون امنیتی و سیاسی و اجتماعی استاندار کردستان در پایان گفت: با وجود تلاش ها و اجرای برنامه مناسب توسط دستگاههای اجرایی در سال گذشته در این زمینه لازم است تا در سالجاری نیز برای نهادینه کردن اهمیت مباحث پدافند غیر عامل درجامعه تلاش های خود را مضاعف کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر