۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
کد خبر: ۲۱۲۶۰
فرماندار گچساران با اشاره به بارندگی‌های اخیر لزوم آمادگی هر چه بیشتر ادارات و نهادهای این شهرستان در زمینه پدافند غیرعامل را خواستار شد.

عبدالرحیم رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های هدفمند به مردم و مسئولان برای بیان اهداف و تاثیرات پدافند غیر عامل در زندگی روزمره ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات پدافند غیر عامل در گچساران و با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان افزود: هدف از برگزاری این جلسات، برنامه‌ریزی در راستای همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد شرایط ایمن و مناسب در زمان بحران و همچنین برآورد خسارت بارندگی‌های اخیر است.

فرماندار گچساران بکارگیری و بسیج امکانات در راستای ارزان‌سازی، تنوع و ابتکار عمل در سامانه‌ها و شیوه‌های پدافند غیر عامل را از راهبردهای پدافند غیر عامل عنوان کرد.

رحیمی با اشاره به خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در گچساران یادآور شد: بارندگی چند روز گذشته بیش از 132 میلیارد و 119 میلیون ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرده است.

وی افزود: این میزان خسارت به تجهیزات مخابراتی و کانال‌های تنظیم و کنترل آب کشاورزی شهر دوگنبدان و روستاها، راه‌های اصلی و فرعی، خطوط لوله و تاسیسات آب شهری، ایستگاه‌ها، خط انتقال و ترانسفورماتور برق، منابع آب، ابنیه فنی و تجهیزات عشایری، تأسیسات، معابر، جداول، تأسیسات و ابنیه و منازل روستایی وارد شده است.

رحیمی ابراز کرد: به بخش راه این شهرستان در پی بارندگی اخیر 10 میلیارد و 120 میلیون ریال بارندگی خسارت وارد شده است.

فرماندار گچساران همچنین میزان خسارت وارده به بخش فیبر نوری و سایت‌های BTS را دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد.

رحیمی پدافند غیر عامل را به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی دانست و از مسئولان خواست تا آگاهی، دانش و آمادگی خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی تصریح کرد: با اجرای پدافند غیر عامل، می‌توان از وارد شدن خسارت‌های مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر