۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۱۲۵۹
هدایت گری و آرامش بخشی و تولید برنامه های مناسب مهمترین کارکرد صدا و سیما در مدیریت بحران هاست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در نشست مدیرکل و اعضای کار گروه های 11 گانه پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی که در رسانه استانی برگزار شد گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند « پدافند غیر عامل همواره یک اصل خواهد بود برای همیشه نه یک مقطع خاص»، صدا و سیمای استانی در دراطلاع رسانی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه از هیچ تلاشی فرو گذاری نمی کنند.
محسن نصر پور پایدار بدون تولید و پخش برنامه ها، کمک به مدیریت استان و فرهنگ سازی را 3 محور کلی مأموریت صدا و سیما اعم از سطوح ملی و استانی بر شمرد و افزود: جایگاه حساس صدا و سیما در کشورها به ویزه در مقاطع بحرانی بر کسی پوشیده نیست لذاست که حمایت و صیانت از این نهاد فرهنگی بسیار فراگیر و حساس باید همواره لحاظ شود تا به کار کرد مؤثر رسانه اعم از کارکرد پیشگیرانه و تدافعی خود در بحران ها خدشه ای وارد نشود.
مدیرکل رسانه استانی با تشریح جوانب جنگ نرم دشمن و تأکیدات مقام عظمای ولایت به کارگزاران رسانه تصریح کرد: شش اصل از 24 اصول دکترین دفاعی کشور از جمله مدیریت افکار عمومی، اعتماد و انسجام دولت و ملت، ارتقای استانه تحمل عمومی و خنثی سازی جنگ نرم معطوف به صدا و سیماست؛ لذا استراتژی مقابله با حملات دشمن در فضای روانی سایبری و فرهنگ عمومی نیازمند تعامل سه جانبه مسئولان، رسانه و مردم است.
نصر پور زمینه سازی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، ایجاد اعتقاد و مشارکت عمومی، فرهنگ سازی و ارتقای دانش عمومی نسبت به پدافند غیر عامل، پوشش خبری فعالیت و دستاوردهای عوامل پدافند غیر عامل را نیز از دیگر وظایف صدا و سیما دانست و معرفی کارشناسان این حوزه و ارائه طرح های مشارکتی را خواستار شد.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی هم گفت: مصون سازی کشور در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی تعریفی عام از پدافند غیر عامل است که اعضا در قالب 11 کار گروه از جمله فن آوری و اطلاعات، بهداشت و سلامت، رفاهی –امنیتی، امداد و نجات و فرهنگی –آموزشی در استان فعالند.
بابایی با ابراز نا خرسندی از وجود هراس نسبت به استنباط نظامی از واژه پدافند غیر عامل در بین مردم گفت: آگاه سازی و ارائه اطلاعات صحیح به مردم پیشبرد در اهداف ما بسیار مؤثر است لذا نیازمند اهتمام مسئولان رسانه استانی هستیم.
وی عملکرد دستاوردهای پدافند غیر عامل را در حوزه زندگی مردم و به نفع معیشت عمومی ارزیابی کرد و گفت: فعال سازی برنامه هایی با محتوا، حجم و رویکردهای مفید برای مردم و همچنین برنامه هایی با اهداف پیشگیرانه مهمترین مطالبه ما از رسانه استانی است که امیدواریم با همکاری مجموعه دست اندرکاران رسانه و پدافند غیر عامل شاهد کنترل و بهبود وضعیت رفاه آرامش عمومی باشیم.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر