۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۲۲۷
استاندار گیلان گفت:پدافند غیرعامل ما دانش بنیان است و برای مباحث دانش بنیان از همه دانشگاهها بهره گرفته شود.

محمدعلی نجفی امروز در جلسه پدافند غیرعامل استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت:برخی از دستگاهها هنوز از اهمیت پدافند غیر عامل آگاهی ندارند.

وی افزود: اگر چهشرایط ما در منطقه امن است اما نباید فراموش کنیم که در منطقه ناامنی به سر می بریم و هر لحظه دشمنانی در منطقه هستند که به دنبال جنگ افروزی هستند،پس باید در بخش های مختلف خود را مقاوم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مقاوم سازی کشور از نظر اقتصادی بخشی از پدافند غیر عامل است،ادامه داد: برنامه وسیع و درست چیزی که نیازمند آن هستیم.

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه پدافندغیرعامل همه اش دانش بنیان است،خاطر نشان کرد: برای بهره مندی مباحث دانش بنیان فقط نظرها به دانشگاه گیلان نباشد و از دیگر دانشگاهها باید کمک گرفته شود تا فضای رقابتی بوجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از هدر رفت آب ناشی از بارندگی ها ود نوعی پدافند غیرعامل محسوب می شود،خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهترین آبهای استان راهی دریای خزر می شوند این در حالیست که باید برای کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت از برنج داخلی حمایت از تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: گران شدن قیمت برنج داخلی در زمانی که کشاورز برای کشت برنج در حال هزینه کردن است و یاتصمیم گیری برای واردات برنج با وجود پر بودن انبارها از برنج داخلی مسائلی است که ما را نگران می کند.

وی بر مدیریت مصرف آب استان به خصوص به شالیکاران تاکید کرد و گفت:اردیبهشت هوا گرم می شود و معلوم نیست شرایط آبی بسیار مطلوبی داشته باشیم پس از هم اکنون باید مدیریت و صرفه جویی ها را لحاظ کنیم.

استاندار گیلان در خصوص پدافند غیرعامل دریای خزر گفت:وقت آن رسیده است که اندیشه ها در مورد خزر هم به سمت اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود:9 شهرستان حاشیه دریای خزر گیلان باید در پدافند غیرعامل دریای خزر با قوت ورود کنند.

استاندار گیلان توجه به حفظ و افزایش محصول زیتون رودبار را یکی از مباحث مهم استان عنوان کرد و گفت:لازم است سازمان ترویج و اموزش جهادکشاورزی آموزش به کشاورزان را در راس کارهای خود قرار دهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر