۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۱۲۰۱
هرچند قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، ایران و عربستان را دو گروه مجزا قرارداد اما خبر برگزاری بازی های عراق در ایران موج جدیدی را به راه انداخت.
قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه در حالی برگزار شد که باوجود جوسازی های عربستانی ها مبنی بر اینکه در صورت همگروهی با ایران حاضر نیستند وارد خاک کشورمان شوند و باید کشور ثالثی برای مسابقات انتخاب شود، این اتفاق نیفتاد و عربستان و ایران در دو گروه مجزا قرار گرفتند.

به نظر می رسید این پایان کابوس های عربستانی ها باشد اما خبری که از رسانه های عراقی منتشر شد به یکباره بمب خبری جدیدی را به راه انداخت و آن هم این بود که عراق برای میزبانی از همگروه هایش کشور ایران را انتخاب کرد و این یعنی تن عربستانی دوباره باید از حضور در ایران بلرزد.

از این پس باید منتظر موج جدیدی از اعتراض ها و جوسازی های عربستانی ها باشیم به نظر می رسد سعودی ها حالا حالا ها نمی توانند خواب راحت داشته باشند.

از سوی دیگر این گمان می رود که عربستانی ها تصور هم نمی کردند قرعه کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا نباشد و فیفا تصمیم گیرنده اصلی شود. 

در پایان مراسم قرعه کشی؛ ایران، کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه در گروه یک قرار گرفتند و استرالیا، ژاپن، عربستان، امارات، عراق، تایلند در گروه 2 با یکدیگر همگروه شدند.

پیش از این عربستانی ها کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کرده بودند که علیه ایران رای جانبدارانه صادر کند و برای مسابقات نمایندگان دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا کشور ثالثی برگزیده شود که مهر تاییدی بود که AFC به نااامنی در ایران زد.


** قرعه کشی مهندسی شده فیفا

پایگاه اینترنتی sports.sina نوشت: ای اف سی برای اینکه ایران با عربستان و امارات هم گروه نشود، از قبل برنامه ریزی کرده و این اتفاق از قبل مهندسی شده بود. ترتیب تیم های هر گروه از تیم آخر به تیم نخست آمده بود و اول تلاش بر این شد تا امارات و عربستان در یک گروه قرار بگیرند و سپس ایران در گروهی قرار بگیرد که این دو تیم حضور نداشته باشند.



** عراقی ها شمشیر را از رو بستند: عربستان به ایران نیاید ما هم به عربستان نمی رویم

عراق همچنان بر حضور عربستان در ایران تاکید دارد و حتی کار به جایی رسیده است که عربستانی ها را تهدید می کند، عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق در این باره به نشریه الشرق الاوسط عربستان گفت: هیچ نگرانی بابت مشکل سیاسی ایران و عربستان نداریم، ولی اگر عربستان قبول نکند به ایران نیاید ما در بازی رفت به عربستان نمی رویم تا مسابقه به ورزشگاهی بی طرف منتقل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر