۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۶۸
جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مدیریت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و با حضور دکتر صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، جمعی از معاونین مرکز یادشده، مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل بحران استانداری، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرائی ذیربط در محل سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید.

صبح شنبه مورخ 21/1/95 جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مدیریت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و با حضور دکتر صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، جمعی از معاونین مرکز یادشده، مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل بحران استانداری، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرائی ذیربط در محل سالن جلسات معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از موقعیت و حوزه مدیریتی دانشگاه را مطرح و در راستای رسالت و مأموریت های محوله عنایت ویژه به استان را خواستار شد. سپس معاونت درمان دانشگاه  ضمن ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت اورژانس و شبکه بهداشت و درمان استان تأمین اعتبار برای توسعه فضای فیزیکی بخش های درمانی، تأمین آمبولانس های مجهز ومورد نیاز در استان، تأمین نیروی انسانی متخصص و.... را در زمره اولویتهای مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان استان مطرح نمود.

دراین جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل، وسعت، پراکندگی جمعیت، مرزمشترک استان با کشور افغانستان، فاصله استان از مرکز کشور و ...را بعنوان پارامتر های موقعیت خاص استان مطرح و در راستای رسالت مهم شبکه بهداشت و درمانی در استان با توجه به نقش و مسئولیت حساس اجرائی این حوزه در پایداری و توسعه فضای سلامت و امنیت بهداشتی، تأمین تجهیزات تخصصی مورد نیاز این شبکه ، تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل وترویج فضای آموزش های تخصصی لازم و همچنین اعمال ملاحظات و الزامات فنی پدافند غیرعامل در طراحی و اجرای پروژه های مربوطه در این حوزه را ضروری و در این خصوص پشتیبانی و مساعدت ویژه مسئولین  محترم در سطوح عالی وزارتی را خواستار گردید . در پایان این نشست ساختمان(EOC) مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افتتاح گردید./.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر