۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۱۵۸
رئیس مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی ایران گفت: در حال حاضر زیست بانک کشور با ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی داخلی کشور ارتباط دارد و به آنها خدمات و محصولات ارائه می کند.
سید ابولحسن شاهزاده فاضلی گفت: زیست بانک جهت حفظ ذخایر زیستی و ژنتیکی راه اندازی شده است و در حال حاضر هم با ۱۵۰ مرکز دانشگاهی، تحقیقاتی داخلی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه زیست بانک کشور به این مراکز، خدمات و محصولات ارائه می کند، اظهار داشت: زیست بانک، به عنوان یک کتابخانه تحقیقاتی به شمار می رود و توانسته تا کنون مورد حمایت قرار بگیرد و پیشرفت کند، اما این حمایتها در شان مجموعه نیست.

شاهزاده فاضلی با اشاره به کشورهای پیشرفته تر در حوزه  ذخایر زیستی و ژنتیکی گفت: از حیث نمونه های زیستی، کشور آمریکا و کشورهای اروپایی مانند آلمان، ژاپن و چین از کشور ما در حوزه حفظ ذخایر زیستی و ژنتیکی پیشرفته تر هستند.

رئیس مرکز ذخایر زیستی و ژنتیکی عنوان کرد: تقریبا می توان گفت ایران از سایر کشورهای منطقه در زمینه بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند و همچنین تنوع زیستی جلوتر است.

وی با اشاره به دلایل پیشرفت کشورهای امریکایی و اروپایی گفت: پیشرفت این کشورها به دلیل آغاز مطالعاتشان پیش از ایران بوده است به طوریکه حتی برخی ار آنها از یکصد سال قبل فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند و همچنین حمایتهای بی دریغ مالی از سوی دولت به عنوان یکی از ساختارهای مهم توسعه کشورشان بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر