۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۱۱۰۱
در یک شرکت دانش بنیان صورت گرفت؛
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلول آفت کش گیاهی شدند که این محصول خاصیت از بین برندگی و کشندگی آفت ها، بدون آسیب به حشرات مفیدی همچون زنبور عسل و کشفدوزک را دارد.

مریم غفاری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در این شرکت موفق شدیم تا از ترکیب چندین گیاه بومی محلول آفت کشی را به تولید برسانیم تا حشرات و آفت های یک باغ یا یک زمین کشاورزی در کوتاه ترین زمان از بین بروند.

وی افزود: استفاده از سم های شیمیایی در باغات به علت ماندگاری بالا در خاک و استفاده مداوم از این سم ها باعث می شود که حشرات نسبت به آن مقاوم شوند و بعد از مدت زمانی یک زمین کشاورزی متضرر شود.

به گفته غفاری، همچنین استفاده پی در پی از یک سم شیمیایی منجر به از بین رفتن خاک آن زمین کشاروزی می شود، از این رو به کارگیری سموم گیاهی می تواند بهتر از سموم شیمیایی عمل کند.

وی با بیان اینکه این محلول آفت کش گیاهی که در این شرکت به تولید رسانده ایم، تاثیر مستقیم روی حشره دارد و به خاک گیاه آسیب نمی رساند، اظهار داشت: از سوی دیگر، استفاده از این سم گیاهی، هیچ تاثیری روی سلامتی افرادی که در زمین کشاورزی مشغول به کار هستند و فردی که سم پاشی می کند نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: محلول آفت کش گیاهی هیچگونه ماندگاری روی گیاه و خاک ندارد و هر ۲۸ روز یکبار می توان زمین کشاورزی و باغات را سم پاشی کرد.

غفاری  با اشاره به دیگر مزیت های محلول آفت کش گیاهی تولید شده در این شرکت خاطرنشان کرد: این محلول روی حشرات مفیدی  مانند کفشدوزک و زنبور عسل تاثیر سویی ندارد.

وی گفت: در تولید این محلول آفت کش، از گیاهان بومی استان کرمان استفاده شده که بعد از استخراج ماده موثره و سمی به تولید رسیده و تاکنون هم در چندین استان همجوار استان کرمان مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده محلول گیاهی آفت کش، با توجه به اینکه در فصل بهار، حشرات تکثیر می شوند، از این رو لازم است که در ابتدای فروردین زمین های کشاورزی و باغات سم پاشی شوند.

وی با اشاره به روش استفاده از این محلول آفت کش گفت:  ۲لیتر این محلول را می توان در هزار لیتر آب رقیق کرد ودر نهایت مورد استفاده قرار داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر