۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۱۰۹۶
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان تهران به عشایر در حال کوچ هشدار داد پیش از جابجایی، دام‌های خود را واکسینه کنند

محمد کرمی با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی خجیر و تلف شدن 80 رأس کل و بز در زمستان سال 94 گفت: با توجه به اینکه عامل اصلی این نوع بیماری دام های اهلی هستند اداره کل محیط زیست استان تهران برای جلوگیری از شیوع این نوع بیماری در سایر مناطق حفاظت شده و پارک های ملی از جمله لار و ورجین از کوچ عشایر و دامداران به این مناطق بدون داشتن مجوزهای بهداشتی ممانعت می کند.

وی با بیان اینکه طاعون بیماری مشترک دام و انسان نیست تاکید کرد : بر این اساس جای هیچگونه نگرانی برای مردم در این خصوص وجود ندارد. 

کرمی با اشاره به بررسی های کارشناسان محیط زیست در اسفند سال گذشته گفت : این بررسی ها نشان می دهد هیچ یک از گونه های جانوری در منطقه خجیر به طاعون مبتلا نشده است. 

وی یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را در مناطق حفاظت شده واکسیناسیون دام های اهلی دانست و گفت: همچنین جدا کردن آبشخورهای مشترک حیات وحش و دام اهلی از دیگر برنامه هایی است که محیط زیست هم اکنون با دقت انها را اجرایی می کند. 

کرمی تعداد آبشخورهای مشترک دام های اهلی و حیات وحش در خجیر را 10 آبشخور دانست و افزود : همه این آبشخورها با آهک ضدعفونی شده است. 

وی با بیان اینکه بیش از 1000 راس کل و بز در پارک ملی لار وجود دارد از همه دامداران و عشایر خواست به هشدارهای زیست محیطی بیش از پیش توجه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر