۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۱۰۸۴
رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: این شهرستان کمترین تلفات در خصوص بیماری تب برفکی نسبت به سایر شهرستان‌های استان را داشته است.

کرم الله کیانی با توجه به شیوع بیماری تب برفکی که باعث تلفات بسیاری از دام‌ها در شهرستان کهگیلویه(حومه غربی) شده است افزود: شهرستان کهگیلویه کمترین تلفات در خصوص بیماری تب برفکی در استان را داشته و 98 درصد دام های حومه غربی دهدشت علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی سهمیه واکسن شهرستان کهگیلویه در خصوص این بیماری در سال 94 را 176هزار و 500 دوز عنوان و بیان کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون 13هزار و500 راس گاو و گوساله در سه نوبت علیه این بیماری واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه همچنین از واکسینه کردن 110هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی طی دوماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

کیانی تصریح کرد: دام‌های همه مناطقی که احتمال سرایت این بیماری وجود دارد از جمله حومه غربی، بخش سوق، کوه پنبه و روستای لاش در قلعه رییسی، لیراب و درغک در بخش دیشموک و همه مناطق مرزی شهرستان واکسینه شدند.

وی از واکسینه کردن 900 راس دام در کوه راک و 1200 راس دام در بلربیشه علیه این بیماری خبر داد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه تعداد دام‌های سبک در کهگیلویه را 565هزار راس عنوان و افزود: از این تعداد 145هزار دام واکسینه شدند.

کیانی بیان کرد: تعداد دام‌های سنگین 14هزار راس هستند که همه آنها واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: داروی علیه تب برفکی در شهرستان کهگیلویه وجود دارد اما این میزان بسیار کم است و جوابگوی این همه دام نیست.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: علت شیوع این بیماری در شهرستان کهگیلویه ورود دام غیرمجاز از شهرستان بهبهان به لنده بود.

کیانی جلوگیری از ورود دام آلوده تا رفع کامل بیماری، رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای فردی اکیپ های واکسیناتور، عدم برداشت و انتقال کود آلوده، سوزاندن لاشه و فضولات و هرگونه وسایل آلوده یکبار مصرف، ضدعفونی و رفع آلودگی دامداری های آلوده و ضدعفونی روزانه وسایل نقلیه حمل شیر در زمان ورود و خروج را از جمله راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری عنوان کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر