۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۱۰۶۶
با توجه به بحران آب که 15 سال است گریبانگیر کشور شده است، نمی‌توان گفت که باران‌های زودگذر می‌تواند جبران‌کننده این معضل باشد تا جایی که به گفته قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران باران‌های اخیر پاسخگوی مشکلات آبی تهران نیست و مشکل بحران آب از این مساله فراتر است.
علیرضا نوذری‌پور قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در تهران اظهار کرد: علی‌رغم این‌که میزان بارش‌ها خوب بوده، اما هنوز نسبت به میانگین بلندمدت بارندگی ها با کاهش روبه‌رو هستیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر منابع آب سطحی وضعیت خوبی دارند، ادامه داد: این در شرایطی است که همچنان وضعیت منابع آب زیرزمینی نگران‌کننده است به گونه‌ای که باران‌های زودگذر نمی‌تواند حلال بحران آب باشد.

قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که سال‌ها از اتمام عمر منابع آب زیرزمینی می‌گذرد، تصریح کرد: در استان تهران با بحث فرونشست و افت سطح آب زیرزمینی مواجه هستیم که حل این موضوع نیازمند تدابیر اساسی است.

نوذری‌پور با اشاره به معضل اصلی از بین بردن منابع آب زیرزمینی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی آب قابل توجهی مصرف می‌شود، لذا در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای هستیم.

به گفته وی کل مصرف آب شرب شهری شش درصد در کل کشور است و بیشتر میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد، لذا باید برای مدیریت مصرف در بخش کشاورزی تدابیر اساسی اندیشیده شود در غیر این صورت شاهد از بین رفتن بیشتر آب زیرزمینی خواهیم بود.

قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به راهکار خود برای حل این مساله خاطر نشان کرد: اگر بتوان در دشت‌های بحرانی آبیاری را از سنتی به مدرن تبدیل کرد، قطعا باقی‌مانده آب زیرزمینی حفظ خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر