۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۶۴
اخیرا ادعایی از سوی وزیر خارجه بحرین مطرح شده است.
مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان سعودی، امارات عربی متحده ، بحرین و .... در چند ماه اخیر اظهارات  زیادی را ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند. 

اخیرا مقامات جزیره بحرین و به خصوص وزیر خارجه این کشور اظهارات گوناگونی را ضد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا مطرح کرده است و وی اعتقاد دارد باید با ایران مقابله کرد.  



***بازخوانی اظهارات وزیر خارجه بحرین 

"شیخ خالد بن احمد" وزیر خارجه بحرین، که با شبکه تلویزیونی العربیه در دوبی گفت‌وگو می‌کرد، در یک لفاظی جدید گفت: «به ایران و همراهانش پیام می‌فرستیم برای مقابله با آن‌ها جدی هستیم و تردیدی برای دفاع از مردم، کشورها، منافع و برادرنمان در منطقه نداریم؛ زیرا این موضوع برای ما حیاتی است.»

وی  مدعی شد: "گام اصلی این است که ایران باید به طور کامل سیاست خارجی‌اش در قبال کشورهای منطقه را تغییر بدهد."  وزیر حارجه بحرین هر گونه اختلاف با آمریکا را به دلیل صحبت‌های اخیر باراک اوباما رد کرد و گفت روابط میان واشنگتن و بحرین مستحکم است. 

وزیر خارجه بحرین در گذشته نیز مدعی شده بود که چون از ایران می ترسیم (نقل به مضمون) به همین دلیل نیروهای سعودی در بحرین باقی مانده و در ادعایی عنوان داشت مشخص نیست که واکنش ایران در قبال بحرین چه باشد؟   

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس  مدت هاست  تلاش می کنند تا چهره ای خشن و جنگ طلب از جمهوری اسلامی ایران به جهان نشان دهند و در این پروسه اقدامات مختلفی را انجام داده اند. 

ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای همپیمان امارات ، عربستان سعودی، کویت و بحرین بوده و این کشورها به تبعیت از امپریالیسم تلاش می کنند تا ایران را کشوری جنگ طلب معرفی کنند و بازی های رسانه ای بسیاری را به راه انداخته اند. 

در دوران جنگ تحمیلی بحرین ، عربستان سعودی ، کویت ، قطر ، امارات عربی کتحده و بسیاری از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به حکومت "صدام حسین" کمک کردند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کنند که نتوانستند. 



** سناریو "ایران هراسی" کشورچه های عربی 

کشورهای  کوچک عربی منطقه به تبعیت از عربستان و اسرائیل سناریو "ایران هراسی" را پیگیری می کنند و در این مسیر به امپریالیسم یاری می رسانند تا تبلیغات ضد ایران را به سرانجام برساند. البته گفتمان جمهوری اسلامی نشان داده که کشورمان ثبات کشورهای منطقه را آرامش و امنیت خود می داند و در این مسیر هم افزایی انجام می دهد. 

روزنامه فنلاندی «هلسینکی تایمز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروزه، رسانه‌ها تصاویر ذهنی ما را درخصوص جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، می‌سازند و بسیاری از ما بر اساس تبلیغات سوء رسانه‌ها، ملت‌های دیگر را قضاوت می‌کنیم. زمانی که «جورج بوش،» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، 29 ژانویه 2002 (9 بهمن 1380) اصطلاح «محور شرارت» را برای حدود 80 میلیون ایرانی به‌کار برد؛ موجی از تبلیغات «ایران‌هراسی» در رسانه‌های جهان به راه افتاد که تلاش می‌کرد ایران را با واژگانی مانند "تروریسم" و "سلاح هسته‌ای" به مردم معرفی کند. نگارنده گزارش سپس می‌نویسد: تبلیغات سوء رسانه‌ها و قضاوت‌های نادرست مردم دیگر کشورها، مشکلات فراوانی را برای ایرانیان خارج از کشور بوجود آورد.   

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از واقعیت‌ها درخصوص ایران در پس قضاوت‌هایی که بر اساس تبلیغات سوء رسانه‌ها صورت می‌گیرد، پنهان مانده است. ایران مهد یکی از بزرگترین تمدن‌های کهن جهان است. ادبیات این کشور جزء قدیمی‌ترین ادبیات جهان محسوب می‌شود. ایران مهد تولد بسیاری از ابزار و ادوات موسیقی [اصیل] در جهان است. هنر ایرانی یکی از غنی‌ترین میراث هنری جهان محسوب می‌شود. بسیاری از مردم جهان منازل خود را با فرش‌های دستباف ایرانی می‌آرایند.  

در این گزارش همچنین به غذاهای سنتی و دلپذیر ایران اشاره شده است. نگارنده گزارش سپس با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی که به لغو بخش بزرگی از تحریم‌های اقتصادی ایران منجر شد، می‌افزاید: اکنون چشم‌انداز زندگی میلیون‌ها ایرانی پس از چندین سال تحریم، بسیار روشن به نظر می‌رسد. با این وجود حدود 5 میلیون ایرانی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، تلاش می‌کنند تصویر منفی را که رسانه‌های غربی در این سال‌ها از ایرانیان به دنیا معرفی کرده‌اند، به گونه‌ای پاک کنند. 



**رایزنی آمریکا و کشورهای منطقه برای پیگیری سناریو ایران هراسی 

ایالات متحده آمریکا روابط گسترده ای با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارد و در رایزنی های دوجانبه مقامات کاخ سفید همواره این ترس را در مسئولین کشورهای عربی به وجود می آورند که اگر از ایران سلاح نخرید ، این کشور شما را از بین می برد و با این راهبرد میلیاردها دلار سلاح را به این کشورها می فروشد.  برای مثال اخیرا که مقامات آمریکایی توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده اند ، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تمایل پیدا نشان دادند  تا سامانه های دفاع موشکی "پاتریوت" و "تاد" را بخرند و یا در منطقه با مهندسی معکوس تولید (مونتاژ) کنند. 

کشورهای مرتجع منطقه با همکاری آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند با سناریو  "ایران هراسی" مسائل نظامی منطقه را به ایران نسبت دهند؛ حال آنکه حکام کشورهای عربی و اسرائیل در بیشتر جنگ های 15 سال گذشته غرب آسیا و آفریقا نقش داشتند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس هرساله میلیاردها دلار تجهیزات نظامی پیشرفته از ایالات متحده آمریکا می خرند و هدف از این اقدام افزایش توان رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است. 

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به حاکمیت کشورها احترام می گذارد و ایران تنها قدرت  منطقه بوده که تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده و نه تنها شروع کننده هیچ جنگی نبوده ، بلکه در هشت سال جنگ تحمیلی یک تهاجم نظامی گسترده را نیز دفع کرده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر