۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۰۲۵
معمولا بدافزارهایی که برای آلوده کردن سیستم عامل iOS طراحی می شوند تنها می توانند آیفون های قفل شکسته را آلوده کنند، اما این بار بدافزاری شناسایی شده که حتی آیفون های دستکاری نشده و قفل نشکسته را هم آلوده می کند.
آنچه که بدافزار AceDeceiver را به برنامه ای خطرناک مبدل کرده این است که برای نصب آن بر روی گوشی ها و تبلت های ساخت اپل نیازی به دستکاری و سوءاستفاده از مجوزهای شرکت های تجاری ندارد. علت آن است که بدافزار مذکور از آسیب پذیری موجود در طراحی مکانیزم DRM برای مدیریت دسترسی به فایل های دیجیتال بهره می گیرد.

AceDeceiver که قبلا حتی از طریق فروشگاه آنلاین اپل قابل بارگذاری بود، در حال حاضر از این فروشگاه حذف شده است، اما به سرعت در اینترنت در حال گسترش است.

این بدافزار از جولای ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۶ در فروشگاه آنلاین اپل بارگذاری شده و خود را در قالب برنامه نمایش دهنده وال پیپر جا زده است. طراحی هوشمندانه این بدافزار باعث دور زده شدن سیستم مرور برنامه های ارسالی در App Store شده است. اپل تنها ماه قبل توانست آلوده بودن این برنامه را کشف کند.

در ماه اکتبر هم بدافزار YiSpecter در چین شناسایی شد که آیفون ها و آی پدهای قفل نشکسته را هدف قرار می داد. سال قبل هم بدافزار KeyRaider شناسایی شد که توانسته بود صدها هزار آیفون قفل شکسته را آلوده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر