۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۱۹
«طرح کیفرخواست علیه 7 ایرانی به بهانه دست داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا»، «طراحی برای جاسوسی سایبری از ایران» و «بازداشت مشاور نمایندگی ایران در سازمان ملل» بخشی از فضاسازی ها و اقدامات ضدایرانی آمریکا طی دو هفته گذشته بوده است، همزمان چند مقام کشورمان به روند اجرایی شدن تعهدات آمریکا در برداشتن تحریم ها انتقاد کرده اند.
وزارت دادگستری آمریکا با ارائه کیفرخواستی علیه 7 ایرانی مدعی شد، که این افراد مجری حملات سایبری به ده‌ ها بانک آمریکایی بوده و سعی کرده‌ اند که کنترل یک سد کوچک در ایالت نیویورک را در اختیار بگیرند. جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «واشنگتن در موقعیتی نیست که شهروندان دیگر کشورها و از جمله ایران را بدون ارائه دلایل مستند در موضع اتهام قرار دهد.» متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات سایبری در حالی است که هفته گذشته برخی رسانه ها خبر دادند سازمان امنیت ملی آمریکا در همکاری با سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی پروژه ای در دست اقدام دارد که بسیاری خطرناک تر از استاکس نت خواهد بود.
به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک پروژه جدید سازمان امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه علاوه بر تقویت سیستم های جاسوسی رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد حملات جدید سایبری علیه ایران و حزب ا... است.
 از سویی دیگر هفته گذشته دادستان‌های آمریکایی در نیویورک علیه مشاور هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل اقامه دعوی کردند.
به گزارش میزان استیو زیسو، وکیل احمد شیخ زاده، در جلسه دادگاه اعلام کرد که موکلش متهم به نقض تحریم‌های ضدایرانی است. بنا بر این گزارش اسناد دادگاه نشان می‌دهند که شیخ‌زاده سه هفته پیش دستگیر شده است.
انتقاد لاریجانی و سردار جعفری از روند برداشته شدن تحریم ها
همزمان با این اقدامات ضدایرانی، نحوه برداشته شده تحریم ها و عمل به تعهدات آمریکا در برجام، انتقاداتی  را در داخل کشور برانگیخته است. به گزارش فارس سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران که در یادواره شهید املاکی در مسجد جامع این شهرستان سخن می گفت، با تصریح بر اینکه دشمن با برجام تحریم‌ها را برنداشته است، یادآور شد: به نظر می‌رسد دشمن قصد برداشتن تحریم‌ها را ندارد و قطره‌چکانی آن را انجام می‌دهد. همچنین علی لاریجانی نیز هفته گذشته در سخنرانی در جمع مردم شهرستان آمل ضمن اظهاراتی مشابه تصریح کرد: شیطنت‌هایی در راه برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد اما روند مذاکرات قانونی طی شده است.
دیدار اوباما با نمایندگان 1+5 درباره اجرای برجام برگزار شد
روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی که به نظر می رسد در پاسخ به انتقادات ایران از روند برداشته شدن تحریم ها باشد، ضمن تأکید بر موفقیت آمیز بودن برجام، گفت: پیوستن دوباره ایران به اقتصاد جهانی، امری زمان‌بر خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر اوباما در عین حال به باقی بودن برخی تحریم ها علیه ایران متوسل شد و تأکید کرد: تحریم های غیرهسته ای ایران کماکان پابرجاست.
اوباما همچنین روز گذشته در حاشیه اجلاس هسته ای آمریکا، با نمایندگان گروه موسوم به 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد که به گفته «مری هارف» مسئول ارتباطات وزارت خارجه آمریکا ، هدف از این نشست «بررسی پیشرفت صورت گرفته در اجرای توافق هسته‌ای» است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر