۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۰۹۸۸
نگرانی رژیم صهیونیستی از خطر ایران برای نیروی دریایی این رژیم تشدید شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رسانه های صهیونیست از افزایش تهدید برای نیروی دریایی این رژیم خبر دادند. پایگاه صهیونیستی والا به نقل از افسران ارتش این رژیم تاکید کرد ایران، حزب الله و جنبش حماس در زمینه های زیادی با یکدیگر همکاری دارند. 

"ساره الحاف،" گزارشگر شبکه المیادین، در این باره گفت: تهدید دریایی برای اسرائیل در حال گسترش است. رسانه های اسرائیلی تاکید کردند عوامل سازمان اطلاعات اسرائیل در چند سال گذشته همواره برای رسیدن به بندرعباس شهر بندری در جنوب ایران تلاش کرده اند. اسرائیل معتقد است ایرانیها از بندرعباس سلاح برای حزب الله یا حماس ارسال می کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: بر اساس ارزیابی فرماندهان بلندپایه ارتش اسرائیل، ایران در یک دهه گذشته تلاش خود را برای کمک به جنبش های مقاومت متوقف نکرده است. نیروی دریایی اسرائیل معتقد است همه تسلیحات جنگی ایران نزد حزب الله وجود دارد. 

"طل عنبر،" رئیس مرکز مطالعات در بنیاد صهیونیستی فیشر، به توانمندی های نظامی ایران اشاره کرد. به گفته او ایرانیها در زمینه دریایی تهدیدات مختلفی را توسعه می دهند. این کشور نسخه ضدکشتی موشک فاتح 110 را در اختیار دارد. به گفته عنبر ایران همچنین موشک مجهز به رادار و هدایت شونده در اختیار دارد. عنبر می گوید دستیابی ایران به اموال رفع توقیف شده پس از توافق هسته ای با غرب، معادلات در خاورمیانه را تغییر خواهد داد و دستیابی گروه های مقاومت به موشک های ایرانی ماموریت های دفاعی و تهاجمی نیروی دریایی اسرائیل را دشوار خواهد کرد. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: رسانه های اسرائیلی می گویند تهدیدی که متوجه نیروی دریایی اسرائیل است فقط از موشک های ساحل به دریا نیست؛ بلکه نگرانی اسرائیل همچنین از هواپیماهای بدون سرنشینی است که برای هدف قرار دادن تاسیسات راهبردی ارتش اسرائیل و کشتی های جنگی تلاش خواهند کرد. به ویژه که "سید حسن نصرالله،" دبیرکل حزب الله لبنان، تهدید کرد این حزب در هر جنگی در آینده با اسرائیل برای تصرف شهرک ها در شمال فلسطین اشغالی تلاش خواهد کرد.

محافل اسرائیلی می گویند حزب الله همچنین ممکن است به دنبال در دست گرفتن کنترل سکوهای گازی یا کشتی های این رژیم باشد. تهدید فزاینده در این باره باعث شد اسرائیل تصمیم بگیرد از یک سو شماری از افسران اطلاعاتی نیروی دریایی خود را به موساد، شاباک و اداره اطلاعات نظامی منتقل کند و از سوی دیگر نیروهایی از سازمان های امنیتی خود را به اداره اطلاعات نیروی دریایی منتقل کند تا یگان های مختلف ارتش اسرائیل با یکدیگر برای تبادل تجربیات هماهنگ عمل کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر