۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۰۹۷۵
مدیرکل مدیریت بحران البرز :
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل ها به علت بارش باران در استان البرز وجود دارد،گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای بروز هرگونه حادثه احتمالی آمادگی دارند.

مهدی مهرور با اشاره به اخطاریه هواشناسی البرز و سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با توجه به کاهش دمای هوا، تغییرات جوی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان البرز ، اظهار داشت: به دلیل  وجود روستاها و تردد مردم در حاشیه سه رودخانه کرج، برغان و طالقان و به واسطه اخطاریه سازمان هواشناسی در راستای بارش باران، برف و تگرگ احتمال سیلابی شدن این رودخانه‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اخطاریه و اطلاعیه لازم در این راستا داده شده و کلیه نیروهای امدادی و خدماتی تا روز چهارشنبه در حالت آماده باش قرار دارند، افزود: اخطاریه به روسای شورای مدیریت بحران شهرستان‌های استان البرز، شهرداران و روسای کارگروه‌های شورای مدیریت بحران استان داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز، هلال احمر و اورژانس برای این ایام خاص و ویژه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به طور قطع تمهیدات لازم برای این ایام توسط دستگاه‌های مربوطه اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این تمهیدات در خصوص بخشداران و دهیاران است، تصریح کرد: اطلاع رسانی به روستا نشینان حاشیه رودخانه در راستای اتخاذ تمهیدات لازم و هوشیاری جهت احتمال بروز سیل در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: آگاه سازی کشاورزان، دامداران و عشایر حاشیه رودخانه توسط جهادکشاورزی انجام می‌گیرد.

مهرور با اشاره به اینکه راه و شهرسازی استان با آماده باش کامل، تجهیزات و نیروی انسانی در محورهای مواصلاتی استان به منظور پاکسازی مسیر و استقرار در نقاط حادثه خیز فعالیت می‌کند، یادآور شد:عوامل خدمات شهری و آتش‌نشانی نیز به منظور تخلیه  هرگونه آب گرفتگی محورهای داخلی شهرها وارد عمل می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تاکید بر اینکه آب منطقه‌ای استان البرز نیز به منظور اطلاع رسانی به روستانشینان و مسافران در راستای عدم استقرار در حاشیه رودخانه‌ها نیز در حالت آماده باش قرار دارند، اظهار داشت: از ظرفیت جمعیت  هلال‌احمر استان البرز به منظور اسکان اضطراری مسافران در این ایام بهره گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ارتباطات استان البرز نیز بنا دارد با ارسال پیامک از طریق همکاری با اپراتورهای تلفن همراه مسافران را در جریان احتمال وقوع سیل قرار دهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر