۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۰۹۴۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۶ درصد از روستاییان استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.

در دو سال گذشته شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از آب سالم، پنج درصد ارتقاء یافته و از 71 درصد در سال 92 به 76 درصد در پایان سال جاری رسیده است.

وی بابیان اینکه در این زمینه هنوز یک درصد تا میانگین کشوری فاصله‌داریم افزود: 99 درصد از روستاییان ما، معادل حدود 395 هزار نفر، در 714 روستای بالای 20 خانوار ساکن هستند که تمرکز ما نیز بر تأمین آب آشامیدنی ساکنان این روستاها است.

روشن‌روان تصریح کرد: اکنون ساکنان 526 روستای بالای 20 خانوار با 302 هزار نفر، مشکلی در تأمین آب ندارند، ساکنان 132 روستا با جمعیت 84 هزار و 400 نفر در سطح دو قرار گرفته‌اند و با مشکل آب روبه‌رو هستند و در 56 روستا با جمعیت هشت هزار و 220 نفر تأسیساتی وجود ندارد و یا تأسیسات از انتفاع خارج‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: درمجموع ساکنان 152 روستا با جمعیت 85 هزار نفر با مشکل آب روبه‌رو هستند.

روشن‌روان در بخش دیگر سخنان خود درباره منابع تأمین آب روستاییان استان گفت: در تلاش هستیم تا در کنار منابع همچون چاه‌های عمیق، نیمه عمیق و دستی، از منابع آب‌های سطحی نیز در تأمین آب موردنیاز روستاییان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از آب سدهای شیرین دره، بارزو، بیدواز، چندیر و سومبار ازجمله این طرح‌ها است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر