۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۰۳
فیلم مستند تازه ای به نام «روزهای صفر» ساخته «آلکس گیبنی» کارگزدان مشهور آمریکایی، اطلاعات تازه ای درباره عملیات خرابکارانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران آشکار می کند . این فیلم برای اولین بار از همکاری سازمان جاسوسی انگلیس با رژیم صهیونیستی و آمریکا برای حمله به تأسیسات هسته ایران با ویروس استاکس نت در سال 2010 پرده بر می دارد. در این مستند بیان می شود ، حمله به تأسیسات هسته ای ایران با «استاکس نت» ، در واقع تنها بخشی از عملیات سایبری گسترده تر مشترک اسرائیل و آمریکا برای انجام اقدامات خرابکارانه در زیر ساخت های نظامی و غیر نظامی ایران بود.

بر اساس این مستند، هدف واشنگتن از نفوذ به زیر ساخت های نظامی و شهری در ایران؛ از کار انداختن این کشور با انجام رشته ای از حملات سایبری غافلگیرانه بود.

فیلم «روزهای صفر» نشان خواهد داد که این حملات هکری که با اسم رمز نیترو زئوس (Nitro Zeus) انجام شده اند، نیروگاه های برق، زیرساخت های حمل و نقل و پدافندهای هوایی را هدف قرار داده اند.

فیلم مستند تازه ای به نام «روزهای صفر» ساخته «آلکس گیبنی» کارگزدان مشهور آمریکایی، اطلاعات تازه ای درباره عملیات خرابکارانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران آشکار می کند .


در بخشی از مستند مذکور ژنرال مایکل هیدن، رئیس سابق سیا و همین طور آژانس امنیت ملی آمریکا، مدعی می شود هدف ار حمله احتمالی اسرائیل به ایران کشاندن آمریکا به جنگ خواهد بود.

در این مستند یک مأمور اطلاعاتی دیگر آمریکا، اسرائیل را به مختل کردن برنامه مخفی مشترک خرابکاری در برنامه هسته ای ایران متهم کرد و گفت: «عملکرد شتاب زده اسرائیلی ها، در تقابل با برنامه ریزی های مورد توافق دو طرف بود. در نتیجه صدها میلیون دلار، پول سرمایه گذاری شده بر روی این عملیات تلف شد.»

شتاب زدگی اسرائیل باعث شد تلاش برای خرابکاری در تأسیسات مستحکم فرد و به طور کامل ناکام بماند. در این فیلم در مورد یک عملیات مخفی سایبری دیگری با اسم رمز نیترو زئوس هم افشاگری شد.

یکی از منابع مورد مصاحبه قرار گرفته در این فیلم می گوید: «ما میلیون ها دلار صرف خرابکاری در همه رایانه های مورد استفاده در زیر ساخت های ایرانیان در قالب نمونه ای از یک جنگ کردیم. ما به دولت، ایستگاه ها و خطوط انتقال برق و اکثر زیر ساخت های ایران نفوذ کردیم.»

ویروس مرگبار ستاکس نت در میان جاسوسان اسرائیلی و آمریکایی به نام دیگری مشهور بود که البته در این فیلم هم به نام مذکور اشاره ای نشد؛ اما نام کل این عملیات «بازی های المپیک» بود. اولین بار بود که دو دولت جهان، رسماً برای حمله سایبری به کشور دیگری با یکدیگر همدست می شدند.

فیلم مستند تازه ای به نام «روزهای صفر» ساخته «آلکس گیبنی» کارگزدان مشهور آمریکایی، اطلاعات تازه ای درباره عملیات خرابکارانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران آشکار می کند .


جو بایدن، معاون اول رئیس جمهور آمریکا هم در این فیلم اظهار داشته اسرائیلی ها با تغییر کد این ویروس مرگبار کاری کردند که بر خلاف برنامه اولیه ، این ویروس از رایانه های مربوط به برنامه هسته ای به رایانه های متعددی در سراسر ایران منتقل شود و از آنها به رایانه هایی در سراسر جهان و حتی به رایانه هایی در شرکت های آمریکایی آسیب بزند.

گسترش برنامه ریزی نشده این ویروس منجر به افشای این عملیات شد و به ایرانیان امکان داد تا با همکاری متخصصان روس و بلاروس، واکسنی برای رفع آلودگی رایانه ها ابداع کنند و بهتر بتوانند از برنامه هسته ای خود دفاع کنند.

افشای این عملیات باعث شد ویروس استاکس نت و حتی فرمول مخفی نگارش کدهای آن که یکی از پیشرفته ترین و محرمانه ترین انواع ویروس ها در جهان بود به دست مأموران اطلاعاتی ایران و روسیه بیفتد.

بر طبق این مستند طراحی استاکس نت از زمان ریاست جمهوری بوش آغاز شده بود که دوست نداشت برای مقابله با برنامه هسته ای ایران تنها گزینه نظامی را در اختیار داشته باشد. لذا متخصصان آمریکا و اسرائیل به فکر خرابکاری در رایانه های مورد استفاده در تأسیسات هسته ای ایران افتادند. آنها با مشاهده تصاویر بازدید محمود احمدی نژاد از تأسیسات نطنز، به اطلاعات مورد نیاز از رایانه های نصب شده در آنجا دست یافتند و نقاط ورود و خروج ویروس به سیستم را هم مشخص کردند. یکی از متخصصانی که در این تصویر در حال همراهی رئیس جمهور وقت ایران بود هم چند سال بعد در عملیاتی که به موساد نسبت داده شد ترور گردید.

فیلم مستند تازه ای به نام «روزهای صفر» ساخته «آلکس گیبنی» کارگزدان مشهور آمریکایی، اطلاعات تازه ای درباره عملیات خرابکارانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران آشکار می کند .


از سوی دیگر نمونه یکی از سانتریفیوژهای نطنز در آزمایشگاه های ملی آمریکا در شهر اوک ریچ (Oak Ridge) ایالت تنسی آمریکا ساخته شد. استفاده از ویروس استاکس نت موجب آسیب دیدن و شکستن چرخاننده های سانتریفیوژ مذکور شد. بعد از نمایش موضوع برای بوش، وی دستور سرمایه گزاری بیشتر در این زمینه را صادر کرد و بعد از وی اوباما هم همین رویه را ادامه داد . البته او معتقد بود که اگر چه اجرای این طرح اسرائیلی ما را آرام می کند، اما موجب می شود روس ها و چینی ها هم در آینده چنین کاری را بر ضد آمریکایی ها انجام دهند. از جمله دیگر افشاگری های جالب در این مستند، اشاره به همکاری انگلیس با آمریکا و اسرائیل برای جاسوسی تلفنی ، استراق سمع، رمزشکنی و جنگ سایبری است.

کارگردان با استناد به دست کم 5 منبع نظامی یا اطلاعاتی آمریکا که از این برنامه ها آگاهی مستقیم داشته اند، ادعا می کند:

· هکرهای آمریکایی از «مرکز عملیات راه دور» در شهر «فورت مید» ، ایالت «مریلند» توانسته اند در مجموعه ای وسیع از زیر ساخت های حیاتی ایران نفوذ کنند و آماده راه اندازی حملاتی کارساز در کنار عملیات نظامی بوده اند.

· برخی در داخل وزارت خارجه و آژانس امنیت ملی آمریکا درباره قانونی و اخلاقی بودن برخی از این عملیات ها که با خطر ناتوان کردن زیرساخت های شهری و نظامی همراه بود، ابراز نگرانی کرده اند.

· اسرائیل، ویروس استاکس نت که برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران طراحی شده بود را با هدف تهاجمی تر کردن اصلاح کرد و سپس به صورت یک جانبه، نسخه جدید آن را به کار گرفت . همین نسخه بود که پژوهشگران موفق به کشف آن شده و توانستند رد سازمان های اطلاعاتی واشنگتن و تل آویو را در آن کشف کنند.

· برای حملات استاکس نت علیه برنامه هسته ای ایران ، از اطلاعات سازمان جاسوسی انگلیس - «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» - استفاده شده است.

به گزارش نیویورک تایمز ؛ نیترو زئوس طرح حمله سایبری بسیار گسترده به ایران ، در صورت شکست خوردن مذاکرات هسته ای بود. برای اجرایی کردن این طرح ، هزاران نفر از کارشناسان اطلاعاتی و عملیاتی آمریکا به کار گرفته شدند و ده ها میلیون دلار برای چندین سال روی این پروژه سرمایه گزاری شد. قرار دادن سخت افزار فیزیکی درون شبکه ی موجود رایانه ای ایران بخشی از این طرح بود . هنوز مشخص نشده است این کار صورت گرفته است یا خیر؟ در هر صورت ، این برنانه یک تلاش 7 ساله ، زیر نظر فرماندهی امنیت سایبر (Cyber Command) و سازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا که مهارت بالایی در نفوذ به شبکه های رایانه ای دیگر کشورها دارند ، بود.

فیلم مستند تازه ای به نام «روزهای صفر» ساخته «آلکس گیبنی» کارگزدان مشهور آمریکایی، اطلاعات تازه ای درباره عملیات خرابکارانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران آشکار می کند .


نیترو زئوس را می توان اولین حمله پیشرفته ی سایبری در سطح جهان حساب کرد . در مقیاس کوچکتر ، آمریکا و اسرائیل ، قصد داشتند با استفاده از ویروس استاکس نت ، به هسته ی نرم افزارهای کنترل صنعتی سانتریفیوژهای غنی سازی و اورانیوم ایران حمله کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر