۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۰۹
مدیر کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه مرکز هواشناسی استان اصفهان به عنوان مرکز «ب» پدافند غیرعامل سازمان هواشناسی کشور معرفی شده است، ابراز داشت: از این رو از پیشرفته‌ترین تجهیزات در این مرکز استفاده شده است
پروژه برآورد دید افقی به عنوان اصلی ترین نیاز فرودگاهی با حضور استاندار، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل هواشناسی و مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در مرکز هواشناسی فرودگاه اصفهان به بهره‌برداری رسید.

مجید بیجندی، مدیر کل هواشناسی استان اصفهان در این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در بازه یک سال گذشته در هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: اداره هواشناسی استان بزرگترین مرکز کشوراست و بیشترین پیش‌بینی‌ها در این مرکز انجام شد.

وی با بیان اینکه مرکز هواشناسی استان اصفهان به عنوان مرکز «ب» پدافند غیرعامل سازمان هواشناسی کشور معرفی شده است، ابراز داشت: از این رو از پیشرفته‌ترین تجهیزات در این مرکز استفاده شده است.

کاربردی شدن هواشناسی سیاست سازمان هواشناسی کشور در دولت تدبیر و امید

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان کاربردی شدن هواشناسی را از سیاست‌های سازمان هواشناسی کشور در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ابراز داشت: بر این اساس توسعه هواشناسی کاربردی در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح در سطح کشور در حوزه کشاورزی کلید خورده است اما در استان اصفهان به دلیل حساسیت‌های موجود در شهر اصفهان در زمینه آلاینده‌های موجود در هوا، میراث فرهنگی و طرح‌های عمران و ترابری نیز این طرح کلید خورد.

بیجندی از تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آلاینده‌های هوا در اصفهان نیز خبر داد و ابراز داشت: بر این اساس خرید پیشرفته‌ترین دستگاه سنجش آلاینده‌ها در هوای اصفهان در دستور کار قرار گرفت و با این اعتبارات خریداری شد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در اصفهان با استفاده از دانش بومی ساخت و اجرایی شده است، ادامه داد: بر این اساس تمام اطلاعات آلایند‌ه‌های هوای اصفهان به صورت آنلاین بر روی سایت و برنامه‌های تلفن همراه قابل دسترسی است.

انتخاب مرکز هواشناسی استان اصفهان به عنوان مرکز هشدار سریع غرب و مرکز کشور

وی همچنین به انتخاب مرکز هواشناسی استان اصفهان به عنوان مرکز هشدار سریع غرب و مرکز کشور اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که پیش‌بینی‌های دریایی نیز در مرکز هواشناسی استان اصفهان انجام می‌شود و این پیش‌بینی‌ها مطابق با پیش بینی مناطق شمال و جنوب کشور است و در اختیار سازمان مرکزی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی و ۱۰ درصدی اعتبارات جاری اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی یک سال گذشته، اظهار داشت: این در حالی است که در بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه با کاهش روبرو بوده‌ایم.

وی در ادامه به پایش مدام خشکسالی استان از یک سال گذشته تاکنون اشاره داشت و افزود: این امر با در نظر گرفتن مولفه‌هایی همچون جمعیت سنجیده می‌شود و پس از بررسی اعلام می‌شود که شرایط هر منطقه به چه میزان متاثر از خشکسالی است.

بیجندی با اشاره به اینکه مراکز سنجش بارش‌های استان اصفهان از حالت سنتی خارج و به صورت آنلاین و نرم‌افزاری فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: گزارشات این سیستم‌ها جمع آوری و در اختیار نهادهای تصمیم گیر و تصمیم‌ساز قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز برآورد دید افقی فرودگاه شهید آیت‌الله بهشتی با اعتبار یک میلیارد و ۵۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این پروژه در هشت ماه به بهره‌برداری رسیده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر