۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۰۶۱۲
سوزان رایس مسئولیت هماهنگی جلسات مشترک دو ماهه اخیر سیا و موساد درباره انتخابات ایران را برعهده داشته و نتایج و خروجی این جلسات را به صورت محرمانه به کمیته اطلاعاتی سنا ارائه کرده است.
«سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و نماینده سابق این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی مشهور است، طی ماه‌ های اخیر تمرکز ویژه‌ای بر روی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان در ایران کرده است. به گزارش مهر، سوزان رایس ماه‌هاست به همراه مقامات ارشد امنیتی در تل‌آویو و واشنگتن، از جمله «جان برنان» رئیس سازمان سیا و «یوسی کوهن» رئیس سازمان موساد تمرکز ویژه‌ای بر روی انتخابات در ایران نموده و از سوی اوباما مأموریت یافته است تا ضمن اداره و مدیریت جنگ نرم در قبال انتخابات، تحلیل نهایی خود را از روند برگزاری انتخابات، مشارکت مردم و نتایج انتخابات به کاخ سفید ارائه دهد.

رایس در جلسه اخیر خود خطاب به کمیته اطلاعاتی آمریکا اظهار داشته است: سرویس اطلاعاتی اسرائیل- موساد- از ماه‌ها پیش بر روی دو انتخابات ایران تمرکز کرده است. یکی از نقاط ضعف اصلی ایالات متحده در رابطه با ایران، نداشتن اشراف اطلاعاتی است که یکی از دلایل اصلی آن، نداشتن سفارتخانه در تهران و کنسولگری در شهرهای دیگر ایران است ما در این مورد از دوستان انگلیسی و اسرائیلی خود کمک خواسته‌ایم و اقدامات مؤثری هم انجام شده است!

سوزان رایس صراحتاً به اعضای کمیته مجلس سنای آمریکا گفته است: در جلسه‌ای که اخیراً در واشنگتن برگزار شد، نتایج فعالیت‌ها را به جان برنان رئیس سازمان سیا گزارش داده‌ایم. او گفته است که خود بر روند کار نظارت خواهد کرد. او همچنین گفته است که کنار نشستن در انتخابات ایران درست نیست. ایران سال‌هاست تمرکز ما را در خاورمیانه بر هم زده است و ما باید برای مقابله با نفوذ ایران، فعالانه در انتخابات ایران ورود کنیم.

با این حال باراک اوباما به سوزان رایس مأموریت داده است تا خود بر روند کار برنان و کوهن و دیگر مقامات دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی نظارت داشته باشد و نتایج فعالیت‌های خود را پس از انتخابات به کاخ سفید ارائه نماید. لازم به ذکر است که سوزان رایس در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای 5+1 نیز نقش پررنگی در پشت پرده این مذاکرات ایفا می‌کرد.

از سویی؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص، به روایت بخش دیگری از همکاری‌های اخیر رؤسای سازمان‌های جاسوسی موساد و سیا در خصوص انتخابات ایران پرداخته و از سفر مخفیانه یوسی کوهن رئیس جدید موساد به واشنگتن و دیدار او با جان برنان رئیس سازمان سیا خبر داده بود.

موضوع اصلی این دیدارها، توافقات امنیتی اسرائیل و آمریکا، درباره امنیت اسرائیل و خطر ایران بوده است. این جلسات با نظارت سوزان رایس و به میزبانی «وادات» صورت گرفته است. وادات، نام اختصاری سازمان همکاری و اقدام مشترک سیاسی- امنیتی موساد است. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر