۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۲۰۵۴۴
با توجه به اهمیت خاص مولدین ۵KW , ۲۰۰KVA از منظر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و کاربردهای روز افزون آنها در بخش توزیع نیروی برق اولین سری از مولدین ۲۰۰KVA شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد که مجهز به سامانه حمل و تامین موقت انرژی برق (سحاب) نیز می باشد به سیستم عایق صوتی مجهز شد. مولد عایق صوتی شده اولین نمونه از سری خودروهای سحاب می باشد که به این سیستم تجهیز شده است.
۸ دستگاه مولدین اضطراری ۲۰۰KVA موجود در سطح شرکت در سالهای گذشته بر روی شاسی نصب بود و برای حمل آنها به محل حوادث از خودروهای اتفاقات به عنوان کشنده و یا جراثقال استفاده می شد لیکن با توجه به لزوم حفظ ایمنی و ارتقاء و افزایش بهره وری و سرعت بخشیدن به فرآیند تامین برق اضطراری، مولدین مذکور بر روی خودرو نصب و سامانه حمل و تامین موقت انرژی برق( سحاب) شکل گرفت که تاکنون ۳ دستگاه خودرو سحاب آماده بکار و فعالیت در سطح حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد می باشد.

مهندس مشکینی ضمن بیان اهمیت و کاربردهای مولدین مذکور بیان داشت : با اتخاذ رویکرد حذف فرآیند خاموشی خواسته از ادبیات کاری و عملیاتی شرکت و اعتقاد و الزام به شعار " خاموشی خواسته خدا حافظ" از سال ۱۳۸۶، عملا مولدین اضطراری جایگاه ویژه ای در برنامه عملیاتی اضطراری و نگهداری و تعمیرات شرکت در کنار فرآیند عملیات خط گرم فرمان از نزدیک داشت . حضور موثر مولدین مذکور در فرآیند جایگزینی کابل خودنگهدار بدون اعمال خاموشی و عملیات جایگزینی سیم روکشدار در شبکه های فشار متوسط هوایی نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی و تداوم تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین داشته است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ ضمن تأکید بر ارتقاء سطح بهره وری ، مهم ترین مزیت های سیستم عایق صوتی مولدین ۲۰۰KVA را کاهش آلودگی صوتی جهت رفاه حال شهروندان، افزایش راندمان مولد و نیل به اهداف اختفاء و استتار در بحث پدافند غیرعامل دانست و بر لزوم گسترش سیستم های مذکور در سطح شرکت تأکید نمود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر