۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۵۸
مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد:
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وارد آمدن تنش شدید گرمایی و آبی به محصولات کشاورزی استان در پی افزایش دمای هوا در روزهای گذشته و کمبود بارندگیها خبر داد.

همچنان جو پایدار و پدیده وارونگی دما بر استان حاکم است و در 3 تا 4 روز آینده نیز جو پایداری در استان خوزستان خواهیم داشت.‌ اکنون انتظار بارش نداریم ولی ابر موقتی در نقاط شمالی افزایش می‌یابد.

وی گفت: از بعد از ظهر فردا وضعیت افزایش دما به حالت عادی باز خواهد گشت و از روز جمعه مجددا روند محسوس کاهش دما را در استان خواهیم داشت.

بهادری افزود: در 25 روز گذشته بارش مناسبی در استان خوزستان نداشته‌ایم و این امر موجب وارد شدن تنش شدید گرمایی و آبی به محصولات کشاورزی شده است. با این حال مدل‌های هواشناسی و مدل‌های دور پیوندی نشان می‌دهد که بارش‌های استان در نیمه دوم اسفند و فروردین به حد نرمال باز می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: از اواخر هفته آینده نیز ورود سامانه بارشی را به استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش دما در روزهای گذشته گفت: در بیشتر مناطق استان خوزستان افزایش دما داشته‌ایم و در شبانه‌روز گذشته شوشتر با 28 درجه و دهدز با 8 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

بهادری با بیان این‌که اهواز افزایش 8 درجه‌ای دما را نسبت به روزهای پیش تجربه کرده است، عنوان کرد: تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 26 تا 10 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر