۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۳۱
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تاکنون 10 کانون بیماری تب برفکی در شهرستان های جغتای، زاوه، تربت حیدریه، رشتخوار و مشهد شناسایی شده است.
محسن عابد زاده افزود: با وجود تمام تمهیدات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، موج گسترده ویروس تب برفکی از غرب و مرکز کشور به برخی شهرستان های استان رسیده است.

دکتر عابدزاده از آماده باش این اداره برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: تمام دامپزشکان و واکسیناتورهای مراکز مایه کوبی باید اقدامات بهداشتی و دستورالعمل های مراقبت بیماری را به دقت رعایت کنند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان رضوی نیز با اشاره به وضعیت خاص بیماری تب برفکی بر لزوم پیشگیری از تردد دامها در راههای استان تاکید کرد.

مسعود ابراهیمی، تردد دام را فقط به مقصد کشتارگاه و با داشتن مجوز بهداشتی دامپزشکی بلامانع دانست و افزود: با هماهنگی دستگاه های قضایی و انتظامی با هرگونه تردد غیرمجاز دام برخورد جدی شده و دامهای توقیفی به عنوان دام قاچاق ضبط خواهد شد.

دکتر ابراهیمی رعایت هرگونه اقدام پیشگیرانه و امنیت زیستی از سوی دامداران، اتحادیه ها، دستگاههای مرتبط و دامپزشکان بخش خصوصی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کنترل بیماری تب برفکی دانست.

تب برفکی بیماری واگیردار دام های زوج سم می باشد که قابل انتقال به انسان نیست و مهمترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.

استان خراسان رضوی با هفت میلیون راس دام سبک و ۳۳۰ هزار راس دام سنگین حدود هشت درصد جمعیت دام کشور را در اختیار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر