۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۳۳۹
مقارن با ايام اله دهه مبارك فجر
آیین افتتاح دفتر رسمی انجمن علمی پدافند غیرعامل استان با حضور مسئولین استانی در روز بیستم بهمن ماه برگزار گرديد.

انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران که به منظور نیل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توجه به نقش بی‌بدیل پدافند غیرعامل در اقتدار، استقلال و امنیت پایدار کشور، تأسیس گردیده است در راستای نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص در استان‌ها اقدام به تشکیل شعب خود نموده است.

استان زنجان نیز به عنوان یکی از 10 استانی است که با جدیت در این زمینه فعالیت خود را آغاز و با اخذ مجوزهای رسمی از مراجع ذیصلاح برنامه‌ها و اقدامات تشکیل رسمی دفتر انجمن علمی پدافند غیرعامل را در برنامه کاری خود قرار داده است.

 در این راستا اقدامات اولیه برای تعیین محل مناسب برای تشکیل انجمن، جذب اعضا و نخبگان استان برای فعالیت در انجمن، اخذ تأییدیه‌های لازم در این زمینه به انجام رسیده و پس از رایزنی‌های لازم با ریاست و مسئولین محترم دانشگاه زنجان مقرر گردید که محل دفتر انجمن در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه زنجان تشکیل و مستقر گردد. پس از تجهیز و آماده‌سازی دفتر انجمن که با ایام الله دهه مبارک فجر مقارن گردید، در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و خیر و برکات معنوی سی و هفتمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی نظر به برگزاری آیین افتتاح دفتر رسمی انجمن علمی پدافند غیرعامل استان با حضور مسئولین محترم استانی در روز بیستم بهمن ماه گردید.

در این مراسم که با حضور حمید میرزایی‌فرد مدیرکل پدافند غیرعامل استان، سالک‌احمدی مسئول نمایندگی انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان، سرهنگ عزیزخانی معاونت سپاه انصارالمهدی (عج) و مسئول پدافند غیرعامل سپاه استان، معاونت و ریاست ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه دکتر محرمی، مدیر پژوهش دانشگاه دکتر دوست‌محمدی، دکتر زلف‌خانی ریاست دانشکده فنی دانشگاه و تنی چند از مدعوین در محل دفتر انجمن برگزار گردید؛ در ابتدای مراسم پس از اجرای آیین آغازین افتتاح و خیرمقدم‌گویی توسط نماینده انجمن سالک‌احمدی به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌ها و اهداف انجمن که عمدتاً بر محور اقدامات پژوهشی و ارائه مشاوره و آموزش‌های تخصصی حوزه پدافند غیرعامل می‌باشد اشاره گردید.

سالک‌احمدی افزود که کلیه فعالیت‌های انجمن با هماهنگی اداره کل پدافند غیرعامل استان و در راستای اعتلای فرهنگ عمومی پدافند غیرعامل و عمل به منویات مقام معظم رهبری انقلاب استوار گردیده و استان زنجان جزو اولین استان‌هایی است که با توجه به توان و تخصص و ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان اقدام به تشکیل انجمن نموده است.

وی در ادامه اعلام نمود پس از افتتاح رسمی دفتر انجمن مراسم رأی‌گیری و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی انجمن با یاری حضرت حق و حداکثر تا نیمه اول اسفند ماه سالجاری برگزار و فعالیت‌های انجمن پس از این فرایند آغاز به کار خواهد نمود.

در ادامه میرزایی‌فرد مدیرکل پدافند غیرعامل استان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح دفتر انجمن در استان و تشکر از دکتر جمشیدی ریاست دانشگاه زنجان به سبب همکاری بسیار خوب ایشان و در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای فعالیت‌های انجمن علمی، با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل در ایران و جهان و ضرورت پرداختن به آن و آثار ناشی از هرگونه غفلت در این زمینه عنوان نمودند که انجمن علمی پدافند غیرعامل نیز به عنوان یار و بازوی کمکی اداره کل پدافند غیرعامل استان در زمینه‌های تخصصی و پژوهشی فعالیت نموده و می‌بایست در این زمینه از هرگونه موازی‌کاری پرهیز و با تبیین صحیح مسیر، راه فعالیت‌های جدی و عملی را آغاز و زمینه انتقال مفاهیم و آموزش به جامعه را در این راستا از محیط دانشگاه و دانشجویان شروع نمود.

 ایشان تصریح کردند که انجمن مي بايست به عنوان رابط اداره كل پدافند غيرعامل با محيط هاي علمي و دانشگاهي باشد و در انتها ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای انجمن جدیت، تلاش و پشتکار مجموعه را در این راستا خواستار گردیدند.

در ادامه دکتر محرمی و نمایندگان دانشگاه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌ها پرداخته و ضرورت تبیین و آموزش را برای تمامی آحاد و به ویژه دانشجویان عزیز که قشر روشن‌فکر و آینده‌ساز کشور می‌باشند، مورد تأکید قرار داده و به امکانات و تجهیزات خوب و مناسبی که دانشگاه در اختیار انجمن قرارداده و خواهد داد اشاره نمودند.

 معاونت عملیات سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز ضمن اشاره به نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌های کلان کشوری و استانی، به بیان نکاتی مهم در این زمینه پرداخته و ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولین استان بر حمایت از انجمن و فعالیت‌های آن را یادآور شدند. در انتهای مراسم نیز مسئولین، اعضا و مدعوین از دفتر کار، سالن جلسات و کلاس‌های آموزشی انجمن علمی پدافند غیرعامل استان بازدید نمودند. 



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر