۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۱۸
سند راهبردی پدافند غیرعامل قوه مقننه مبنایی تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های عرصه پدافند غیرعامل قوه مقننه و الگویی نظری در تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل سازمان‌ها و تشکیلات هم‌سطح مجلس شورای اسلامی است.
تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل قوه مقننه از اسفندماه سال ۱۳۹۰ توسط تیم پژوهشی  دکتر قدیر نظامی‌پور آغاز شد و در سال ۹۴ به پایان رسید.

سردار جلالی، ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور، نظارت این پروژه را برعهده داشتند. سند راهبردی پدافند غیرعامل قوه مقننه به‌عنوان مبنایی تعیین‌کننده در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های عرصه پدافند غیرعامل قوه مقننه کشور محسوب می‌شود.

 ازجمله ضرورت‌های تدوین سند راهبردی یادشده، تولید دانش بومی در حوزه پدافند غیرعامل و همچنین، ایجاد الگوی نظری برای تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل سازمان‌ها و تشکیلات هم‌سطح مجلس شورای اسلامی است.

سند راهبردی پدافند غیرعامل قوه مقننه در اولین کنگره ملی «نقش و واکاوی قوانین و مقررات در حوزه پدافند غیرعامل»، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر علاءالدین بروجردی رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و  دکتر نخعی، رئیس  کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه و دبیر کنگره رونمایی شد.

این سند در هشت بخش و برای سال‌های ۹۲ تا ۹۶ تهیه و تنظیم شده که هدف از آن، انجام تکالیف و برنامه‌های پدافند غیرعامل در قوه مقننه است. در این سند، با بررسی اسناد بالادستی و شناسایی و تجزیه و تحلیل تهدیدات موجود علیه قوه مقننه و همچنین، بهره‌گیری از اصول حاکم بر نظام پدافند غیرعامل کشور، رسالت‌، مأموریت، چشم‌انداز، اهداف کلان و راهبردهای پدافند غیرعامل کشور مشخص گردیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر