۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۲۹۱
مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: اگر جنگی بشود گستره عملیات به پهنای کشور خواهد بود.
 امیر ناصر آراسته مشاور فرمانده معظم کل قوا در مراسم تجلیل از حماسه سازان پدافند هوایی در عملیات والفجر ۸  با اشاره به دستاوردها و اهمیت این عملیات در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر جنگی شود صحنه عملیات در سطح عمقش چهل کیلومتر خواهد بود اما در پدافند گستره عملیات به وسعت کشور  است.

وی ادامه داد: عملیات والفجر یک عملیات کاملا علمی و عاقلانه و مدرن و هوشیارانه بود.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت نقش پدافند در جنگ عنوان داشت : شما سقف خاکریزهای عملیاتی در جنگ هستید و از نیروهای سطحی حمایت می کنید.

وی افزود: پدافند در عملیات والفجر هشت اندیشمندانه و مبتکرانه و خلاقانه عمل کرد و جانش را کف دستش گذاشت.

امیر اراسته تاکید کرد: باید خودمان تولید و تعمیر و نگهداری کنیم و ما در این مسیر گام برمی داریم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه عراق درباره سقوط هواپیماهایش ادعاهای مختلفی را مطرح کرد، عنوان داشت: ما ادعاهای عجیب عراقی ها را می شنیدیم و می خندیدیم.

امیر اراسته گفت: شهید ستاری قرارگاه اعلام نشده پدافند هوایی را مدیریت کرد و هماهنگی کاملی بین واحدهای ارتش وجود داشت  و اعتقاد دارم قرارگاه رعد توسط شهید ستاری اداره می شد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد:کار پدافند بسیار سخت است و حالا از سطح مقطع یک کبوتر در هدف ها و سقف های مختلف هدف دارید و هرجایی که دشمن بتواند اثر بگذارد هدف است.

وی با اشاره به حملات نامردهای سعودی عنوان داشت: آن ها از این حملات همچون داعش بهره می برند و پدافند یکی از نیروهای هجومی و راهبردی است.

امیر اراسته تصریح کرد: هواپیمایی که ۳۲۰۰  کیلومتر برد دارد یک سلاح راهبردی است و نیرویی که ان را سرنگون کند راهبردی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر