۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۸۸
رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج با بیان اینکه رعایت الزامات پدافند غیر عامل موجب کاهش آسیب پذیری و تسهیل مدیریت بحران می شود، گفت: هدف از پدافند غیرعامل هم افزایی و ایجاد تبادل اطلاعات در صورت وقوع حوادث و سریعترین اقدام به منظور وارد آمدن کمترین آسیب به کشور است.
محمد صفری در جلسه‌ هم اندیشی دستگاهها که در سالن کنفرانس شهدای شهرداری با حضور جمع کثیری از پرسنل شهرداری کرج برگزار شد، در خصوص پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل ضرورتی انکار ناپذیر و مجاهدتی خاموش است که متضمن افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری و تضمین ضروریات جامعه و مردم است.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت بحران با پدافند غیرعامل متفاوت است چراکه پدافند غیرعامل انسان ساز و مبتنی بر تفکر و اراده است ولی در مدیریت بحران نقش انسان کمرنگ تر است، بیان کرد: اگر تهدیدات را در دو دسته طبیعی و غیر طبیعی قرار دهیم می توان گفت حوادث و اتفاقات طبیعی جزء مدیریت بحران است و انسان در آن نقش مستقیمی ندارد همچنین تهدیدات غیر طبیعی و دست ساز در دسته ی پدافند قرار دارند.

 وی خاطرنشان کرد: با پیچیده تر شدن جنگ ها و بکارگیری تکنولوژی و فن آوری در جنگ های نوین، پدافند غیر عامل نیز چهره های متفاوتی را به خود گرفته است که درحال حاضر عمده ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم است تا بتدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد نماید.

صفری در ادامه عنوان کرد: سیاستهای اصلی پدافند غیر عامل مبتنی بر بقا و حفظ امنیت بوده و هدف کلی پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم است، تا بتدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد نماید ودر واقع پدافند غیر عامل مربوط به دوران صلح است که خود باعث کاهش هزینه ها،جلوگیری از اتلاف وقت ، انرژی و بالا بردن ضریب امنیت در جامعه می باشد.

وی با اشاره به مصداق های این موضوع در دوران حال و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند "اگر پدافند غیر عامل نباشد تمام دستاوردهای علمی، دینی، مذهبی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی در یک نصف روز از بین می رود" گواه اهمیت بسیار زیاد این موضوع به ویژه در عصر کنونی دارد.

مشاور شهردار در حوزه پدافند غیرعامل یادآور شد: مقام معظم رهبری با هوشیاری، ذکاوت و رهبری حکیمانه خود به خوبی این موارد را رصد کرده و نقشه راه مبارزه در این نوع میدان ها را به مسئولین کشور گوشزد کرده اند.

صفری تاکید کرد: اقدامات پدافند غیرعامل باعث ایجاد بستری مناسب جهت توسعه پایدار کشور می‌شود و به دلیل اینکه پایدارترین و ارزانترین روش دفاع و مناسب ترین راهکار افزایش آستانه مقاومتی است، می‌تواند به عنوان ابزار بازدارندگی، پشتوانه اقتدار ملی باشد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت شهری، می طلبید که با تبادل اطلاعات از نظرات اساتید تهران و کرج در جلسات پدافند غیر عامل بهره مند شویم.

این مسئول گفت: قابل ذکر است که معاونین خدمات شهری مناطق 12 گانه شهرداری کرج و معاونین اجرایی سازمان های تابعه این دستگاه از اعضای کمیته پدافند غیرعامل شهرداری می باشند که امکان ارتباط منسجم و مستحکمی را در این زمینه فراهم می آورند.

شایان ذکر است، در این جلسه دکتر محمد ابراهیمی، کارشناس سازمان پدافند غیرعامل کشور و استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران به همراه مهندس شاه پسند با ارائه پاورپونت و نمایش چند کلیپ به حاضران به بحث و تبادل نظر در خصوص پدافند غیرعامل، فلسفه دفاع، توسعه پایدار و همچنین انواع تهدیدات پرداختند و آنان را مورد واکاوی قرار دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر