۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۲۷۸
معاون وزیر انرژی آمریکا:
«جاناتان الکایند» معاون وزیر انرژی آمریکا که به پاکستان سفر کرده گفت: هنوز زود است که اسلام‌آباد برای واردات گاز از ایران تصمیم بگیرد.

به گزارش«داون نیوز»، «جاناتان الکایند» معاون وزیر انرژی آمریکا که به پاکستان سفر کرده اظهار داشت: هنوز برای تصمیم‌گیری جهت واردات گاز از ایران زود است.

وی افزود: بازار بین‌المللی برای خرید گاز به قیمت مناسب در بهترین موقعیت قرار دارد و به زودی پاکستان می‌تواند برای جبران کمبود انرژی خود با کشورهای صادر کننده گاز به توافق برسد.

 الکایند گفت: پاکستان دارای ذخایر انرژی زیادی‌ است که هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی افزود: دریافت «ال ان جی» می‌تواند تا حدی مشکلات پاکستان را حل کند اما اسلام‌آباد نباید فقط به استفاده از گاز مایع اکتفا کند.

جاناتان الکایند برای امضای توافقنامه در خصوص همکاری آمریکا و پاکستان در زمینه‌های انرژی به پاکستان سفر کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان در اکتبر سال گذشته برای همکاری در زمینه انرژی با آمریکا به توافقاتی دست یافت که شامل تلاش مشترک برای تأمین برق و گاز این کشور می‌شود.

معاون وزیر انرژی آمریکا از سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری کشورش در بخش انرژی پاکستان خبر داد و افزود: متخصصان آمریکایی در تمام زمینه‌های انرژی با این کشور همکاری می‌کنند.

 لازم به ذکر است که ایران و پاکستان درسال ۱۹۹۵ میلادی توافق نامه‌ای را در مورد احداث یک خط لوله گاز امضا کردند. تا کنون ایران ۹۰۰ کیلومتر از خط لوله آی پی را در خاک خود احداث کرده و منتظر احداث ۷۰۰ کیلومتر باقی مانده از این خط لوله در خاک پاکستان است.

پاکستان باید تا دسامبر ۲۰۱۴ میلادی خط لوله را در خاک خود احداث می‌کرد اما به دلیل تهدیدهای آمریکا کار احداث خط لوله را تاکنون آغاز نکرده است.

طبق قرارداد اولیه بین دو کشور در مورد صادرات گاز طبیعی ایران به پاکستان، اگر تا پایان دسامبر این قرارداد عملیاتی نمی‌شد، پاکستان باید ۳ درصد از ارزش صادرات گاز را به عنوان جریمه به ایران پرداخت می‌کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر