۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۰۲۲۲
رئیس بیمارستان بقیة الله(عج) :
رئیس بیمارستان بقیة الله(عج) با اشاره به اینکه مجموع تخت های سه فاز اورژانس های ما 110 عدد است، گفت: نقاهتگاه شهید همدانی نیز با ظرفیت 130 تخت آماده خدمت رسانی به مجروحان مدافع حرم است.
دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیة الله(عج) در افتتاح اولین اورژانس شیمیایی کشور که صبح امروز در بیمارستان بقیة الله(عج) برگزار شد، اهمیت ساخت اورژانس شیمیایی را از سه جهت مهم دانست و گفت: اولین دلیل ساخت اورژانس شیمیایی سابقه استفاده دشمنان ما از سلاح های شیمیایی است و نکته بعدی تهدیدات گسترده ای است که استکبار علیه مسلمانان انجام می دهد و دلیل دیگر اهمیت ساخت این اورژانس تهدیدات صنعتی در کارخانجات و فضاهای پالایشگاهی است.

وی با اشاره به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح به دانشگاه بقیة الله(عج) مبنی بر ساخت اورژانس شیمیایی گفت: با تلاش جهادی همکارانمان ساخت این اورژانس را در سه فاز آغاز کردیم که فاز چهار و پنج این اورژانس افتتاح و فاز ششم این اورژانس امروز راه اندازی می شود، از طرفی نقاهتگاه فاز چهار و پنج ما با ظرفیت 800 تخت آماده خدمت رسانی به مجروحین و مصدومان است.

جلالی افزود: در مجموع سه فاز ما حدود 110 تخت در اورژانس فعال هستند که این تعداد تخت این اورژانس را به بزرگترین اورژانس کشور تبدیل کرده است.

رئیس بیمارستان بقیة الله(عج) با اشاره به اینکه در ساخت این اورژانس صد درصد از تجهیزات ایرانی استفاده کرده ایم، گفت: بیمارستان بقیه الله(عج) و به ویژه اورژانس ترومای ما خدمات بسیاری را به مجروحان مدافع حرم می دهد و مصدومان و مجروحان مدافع حرم از مکانی غیر از مکان ورود مردم عادی وارد بیمارستان می شوند. برای مثال در تاریخ 27 مهر ماه سال 93 به اعلام کردند که مجروحان زیادی از مدافع حرم را می خواهند به بیمارستان منتقل کنند که بیمارستان بقیة الله(عج) ظرفیت سازی سریع تخت های بیمارستانی به تعداد 120 تخت را برای پذیرش مصدومین مدافع حرم در آن برهه زمانی طراحی و آماده کرد.

وی ادامه داد: برای خدمت رسانی به مجروحان مدافع حرم نقاهتگاه شهید همدانی با ظرفیت 130 تخت راه اندازی شده و تا به امروز عمل خدمت رسانی به 1504 نفر از مجروحان انجام شده که 425 نفر از آن ها مجروحان ایرانی و 1079 نفر دیگر را مجروحان و مصدومان غیر ایرانی تشکیل می دهند.

دکتر جلالی در پایان گفت: امیدواریم با راه اندازی این اورژانس بتوانیم خدمتی را به ویژه به مجروحان مدافع حرم انجام دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر