۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۱۸۸
یازدهمین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با حضور مدیر پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

یازدهمین جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با حضور مدیر پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست ابتدا دبیر کارگروه پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از اقدامات انجام گرفته و برنامه های پیش بینی شده در حوزه پدافند غیرعامل در بخش آب استان ارایه نمودند

در ادامه معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، بر اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر داشتن شرایط اقلیمی خاص بویژه در بخش آب، اجرای موضوع پدافند غیرعامل در بخش های مختلف آن بسیار ضروری و دارای اهمیت است.

مهندس داوودی مهر؛ افزود: سد کوثر، یکی از مهمترین سدهای کشور در کهگیلویه و بویراحمد واقع است که آب شرب بیش از دو و نیم میلیون نفر را تأمین می کند.

وی اضافه نمود: علاوه بر سد کوثر، طرح ها و پروژه های مهم دیگری نیز در سطح استان در حال بهره برداری، اجرا یا مطالعه هستند که برای اجرای موثر و گسترده پدافند غیرعامل در این طرح ها نیاز به اعتبار داریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و با اشاره به روند رو به رشدی که شرکت آب منطقه ای در موضوع اجرای پدافند غیرعامل داشته، بیان کرد: خوشبختانه شرکت آب منطقه ای، جزء دستگاههای پویا و فعال در حوزه پدافند غیرعامل بوده و اقدامات ارزنده ای را انجام داده که در این جلسه از مجموعه مدیریت شرکت و کارشناسان ذیربط تشکر میکنم.

وی افزود: از آنجا که رسالت مجموعه وزارت نیرو، تأمین خدمات پایدار است و در واقع ارایه خدمات در شرایط تهدید و بحران مطرح است، می طلبد که بحث پدافند غیرعامل جدی تر و گسترده تر پیگیری شود.

محمود مومن نسب در تاکید جایگاه پدافند غیرعامل و ضرورت پرداختن به این موضوع، تصریح کرد:پدافندغیر عامل مانند منبع ذخیره آب است که بخش های مختلف جامعه از آن انشعاب گرفته و بهره مند می شوند و اگر تهدیدی متوجه این مخزن شود آن تهدید به ذینفعان و انشعاب گیر ندگان آسیب وارد می سازد و این یعنی حساسیت پدافند غیر عامل ، که می بایست طور ویژه در طرحها وپروژه ها دیده شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل  استان اظهار داشت: افزایش جمعیت موجب افزایش میانگین مصرف آب در استان شده و از سوی دیگر با توجه به افت بارش در سالهای آتی با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد واین یعنی تهدید

مومن نسب در ادامه: رسالت و ماموریت مجموعه مدیریت منابع آب در خصوص مدیریت این تهدید را بسیار اساسی برشمرد و گفتند مدیران منابع آب باید با حساسیت خاص این مهم را مدیریت کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل در خاتمه تقویت و برگزاری نشست ها و آموزشی های تخصصی در بخش های مختلف بمنظور انسجام بخشی مدیران پدافندغیر عامل و مدیران شرکت آب منطقه ای ، تقویت و ارتقاء ساختار پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای و همچنین پیگیری و تامین اعتبارا ت بالاخص پیگیری بند ع ماده 3 قانون بودجه را خواستار شد.

مدیر بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از استانهای پر بارش و دارای منابع آبی بسیار مناسب و همچنین پتانسیل ها و شرایط جغرافیایی خاصی است و به همین دلیل ضرورت دارد که اقدامات مناسب برای بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطوح مختلف اجرا شود.

روزخَش خطاب به مجموعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تاکید نمود: هرچه زودتر بحث پهنه بندی منابع آبی استان در بخش های مختلف به صورت کامل انجام گیرد.

مدیر پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه نشست، گفت: آنچه از جلسات و گزارشات قبل و همچنین گزارش ارایه شده در این جلسه دریافت می شود، توجه جدی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، به موضوع پدافند غیرعامل است و می توان چشم انداز خوبی را برای آن ترسیم کرد.

کاشی، با اشاره به اینکه تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع پدافند غیرعامل، وظیفه ما را در اجرای همه جانبه و اهمیت به آن دو چندان می کند، افزود: امیدوارم همچنان که هماهنگی لازم میان مدیران و کارشناسان این شرکت در رابطه با بحث پدافند غیرعامل وجود دارد، اقدامات و پیگیری های آتی را نیز مد نظر قرار دهند و همچنان شاهد اعمال مدیریت فرابخشی در بحث پدافند غیرعامل در بخش آب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: بحث سطح بندی طرح ها اولین بار در شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام گرفته، که تاکنون حدود یک هزار طرح را شامل شده و از این تعداد، حدود 40 طرح، حساس تشخیص داده شده، که سد کوثر نیز جزء آنهاست
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر